Samochody seryjne
arkusz w PDF

HYUNDAI I 30 II (2012-2017)

Galeria HYUNDAI I 30 II

Druga generacja samochodów i30 miała swoją publiczną prezentację jesienią 2011 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Ogólna koncepcja tej rodziny pojazdów nie uległa zmianie. Zachowano dotychczasowy rozstaw osi (wersji hatch-back) i na tej bazie opracowano nowe pięciodrzwiowe nadwozia hatch-back oraz kombi. Wersję kombi przedstawiono wiosną 2012 roku Genewie.

Całkowicie nowa stylizacja nadwozi stała się bardziej dynamiczna i atrakcyjna. W stosunku do poprzednika wersja hatch-back została nieznacznie wydłużona, natomiast wersja kombi była nieco krótsza.

Gama jednostek napędowych została ograniczona. Zrezygnowano z dalszego stosowania silników o pojemności skokowej 2,0 dm3, natomiast pozostały silniki o pojemności 1,4 i 1,6 dm3 (zarówno benzynowe i Diesle). Nową jednostką był silnik 1,6 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wszystkie jednostki dostosowano do wymogów normy Euro5. Standardem stała się sześciobiegowa mechaniczna skrzynia przekładniowa.

Początkiem 2013 roku wprowadzono na rynek trzydrzwiową wersję nadwoziową o stylizacji przypominającej coupe.

W marcu 2015 roku samochody drugiej generacji poddano modernizacji. Po face-liftingu zmienił się przedni pas nadwozia, w którym wyróżniał się duży sześciokątny wlot powietrza. Zmodyfikowano także tylne lampy pojazdów. Dokonano zmian w gamie silników benzynowych i wprowadzono nowy silnik o pojemności 1,4 dm3 oraz turbodoładowaną wersję 1,6 GDI-T (na niektórych rynkach).

Zakończenie produkcji samochodów tej generacji odbyło się początkiem 2017 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu