Samochody seryjne
arkusz w PDF

PORSCHE 911 III (1988-1993)

Galeria PORSCHE 911 III

Trzecia generacja modelu 911 została oficjalnie przedstawiona jesienią 1988 roku. Pod względem technicznym była to całkowicie nowa konstrukcja, natomiast pod względem stylistycznym zmiany były stosunkowo niewielkie.

Nadwozie zachowało dotychczasowy rozstaw osi, a nowa konstrukcja zderzaków wpłynęła na nieznaczne zmniejszenie długości całkowitej. W produkcji utrzymano nadal trzy wersje nadwoziowe, a mianowicie coupe, kabriolet oraz targa. Nowością było zastosowanie automatycznie wysuwanego spoilera tylnego (po przekroczeniu prędkości 80 km/h).

Wszystkie wersje wyposażono w silniki o pojemności skokowej zwiększonej do 3,6 dm3. Część z nich wyposażono w katalizatory. Największych zmian dokonano w zespołach podwoziowych. Zastosowano nowe rozwiązanie niezależnego zawieszenia kół na sprężynach śrubowych, wspomaganie układu kierowniczego oraz układ ABS.

Pierwszy raz w tej rodzinie pojawiła się wersja ze stałym napędem obu osi (Carrera 4), która trafiła do sprzedaży jeszcze w 1988 roku w nadwoziu typu coupe. W następnym roku dołączyły wersje Carrera 2 z tradycyjnym napędem osi tylnej oraz pozostałe wersje nadwoziowe.

Od 1990 roku opcjonalnie oferowana była automatyczna skrzynia przekładniowa Tiptronic mająca możliwość ręcznej zmiany biegów. W tym samym roku do gamy modeli 911 dołączyła wersja Turbo ze "starym" silnikiem o pojemności 3,3 dm3.

W 1992 roku wyprodukowano niewielką ilość pojazdów w wersji Speedster, natomiast w następnym roku ukazały się modele Turbo z silnikiem o pojemności 3,6 dm3 oraz RS z silnikiem 3,8 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów trzeciej generacji nastąpiło końcem 1993 roku. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła niemal 63,8 tys. sztuk (62 172).

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu