Samochody seryjne
arkusz w PDF

PORSCHE 911 VII (2011-2018)

Galeria PORSCHE 911 VII

Siódma już generacja modelu 911 została zaprezentowana w 2004 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. Konstrukcja pojazdu powstała na nowej platformie o rozstawie osi powiększonym o 10 cm i nowych zespołach podwoziowych. Nowe nadwozie o otrzymało stalowo-aluminiową konstrukcję, a jego długość całkowita zwiększyła się o około 6 cm. Zachowano klasyczną stylizację i poprawiono ergonomię wnętrza.

Podstawowy model Carrera miał wolnossący silnik o pojemności skokowej 3,5 dm3, natomiast model Carrera S o pojemności 3,8 dm3. Każdy z tych silników mógł być łączony z siedmiobiegowymi skrzyniami przekładniowymi; manualną lub dwusprzęgłową PDK.

Otwarte nadwozie typu kabriolet miało premierę w styczniu następnego roku w Detroit. W tym samym roku na rynek trafiły modele z napędem obu osi.

W 2013 roku, podczas genewskiego Salonu Samochodowego zaprezentowano wersję GT3 napędzaną silnikiem 3,8 dm3, natomiast w połowie 2013 roku debiutowały na rynku wersje Turbo i Turbo S z nadwoziami coupe i kabriolet.

W styczniu 2014 roku, podczas Salonu Samochodowego w Detroit odbyła się światowa premiera wersji Targa z nowym rozwiązaniem mechanizmu otwierania dachu. Podobnie jak w poprzedniej generacji, w tym nadwoziu oferowano jedynie układ napędu obu osi.

W następnym roku, w tym samym miejscu debiutowały wersje GTS. Pod tą nazwą oferowano zarówno wersje z napędem tylnym jak i napędem obu osi.

Jesienią 2015 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem zaprezentowano samochody po modernizacji. W ramach operacji face-liftingu zmieniono zderzaki, ale ważniejsze zmiany nastąpiły w zespołach mechanicznych.

Zastosowano nowy silnik o pojemności skokowej zredukowanej do 3,0 dm3, ale wyposażony w dwie turbosprężarki. Początkowo występował w dwóch wersjach o zróżnicowanych osiągach dla modeli Carrera i Carrera S, a od 2017 roku także w trzeciej wersji dla modelu GTS. Samochody z nazwą Turbo nadal napędzane były silnikami o pojemności 3,8 dm3 i nieco wyższych osiągach. W maju 2017 roku zmontowano milionowy egzemplarz modelu 911. Ostatnimi modelami tej generacji były wersje z silnikami o pojemności 4,0 dm3, czyli GT3 oraz Speedster.

Zakończenie produkcji większości wersji samochodów siódmej generacji nastąpiło jesienią 2018 roku. Łączna liczba wykonanych pojazdów wszystkich wersji wyniosła niemal 218 tys. sztuk.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu