Samochody seryjne
arkusz w PDF

SUBARU FORESTER III (2007-2012)

Galeria SUBARU FORESTER III

Trzecia generacja debiutowała w Japonii w grudniu 2007 roku, natomiast oficjalna prezentacja odbyła się w styczniu 2008 roku, podczas Salonu Samochodowego w Detroit. Sprzedaż w USA ruszyła wiosną tegoż roku, a w Europie pół roku później.

Nowe nadwozie miało zwiększony o 90 mm rozstaw osi i podobny przyrost długości całkowitej. Zwiększyła się także szerokość i wysokość pojazdu. Zmiany te wpłynęły oczywiście na powiększenie wnętrza i bagażnika. Zewnętrzne kształty nadwozia stały się bardziej obłe, ale zmieniono konstrukcję drzwi na tradycyjne, czyli z integralną ramą.

Podstawową jednostką napędową stał się zmodernizowany wolnossący silnik o pojemności 2,0 dm3, który oprócz wyższych osiągów spełniał wymagania ekologicznej normy Euro4. Turbodoładowana wersja silnika 2,0 dm3 oferowana była tylko na niektórych rynkach np. w Szwajcarii.

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, jesienią 2008 zaprezentowano pierwszy w historii silnik Diesla w układzie boxer. Miał cztery cylindry i pojemność skokową 2,0 dm3.

Silnik ten wkrótce montowany był w Foresterze i współpracował z sześciobiegową skrzynią mechaniczną.

Jesienią 2010 roku przeprowadzono nieznaczną modernizację tych samochodów. W nadwoziu zmieniono wypełnienie wlotu powietrza, a do lusterek zewnętrznych wprowadzono kierunkowskazy boczne. Podstawową nowością był benzynowy silnik 2,0 dm3 o zmienionych wymiarach głównych. Osiągi pozostały na podobnym poziomie, ale zredukowano zużycie paliwa. Ulepszono także zawieszenie kół jezdnych.

Zakończenie produkcji samochodów Forster trzeciej generacji nastąpiło końcem 2012 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu