Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI COUPE II (1988-1995)

Galeria AUDI COUPE II

Druga generacja samochodów Coupe miała debiut rynkowy jesienią 1988 roku i podobnie jak poprzednia bazowała na modelu 80, ale już kolejnej generacji.

Rozstaw osi został nieznacznie powiększony (o 18 mm), natomiast zewnętrzna forma nowego nadwozia była całkowicie odmienna od poprzedniej. Dwubryłowa sylwetka wyróżniała się obłymi kształtami oraz łatwiejszym dostępem do bagażnika, gdyż wprowadzono trzecie drzwi w tylnej części. Przestrzeń bagażowa była mniejsza niż u poprzednika, ale była możliwość jej powiększenia poprzez złożenie dzielonej kanapy tylnej.

Początkowo stosowano pięciocylindrowe silniki o pojemności skokowej 2,2 i 2,3 dm3, zasilane wtryskowo. Nieco później dołączył silnik o pojemności 2,0 dm3 z głowicą o 20 zaworach. Silniki łączono z mechaniczną pięciobiegową skrzynią przekładniową. System napędu Quattro oferowany był opcjonalnie.

W 1989 roku do gamy dołączyły jednostki czterocylindrowe o pojemności 1,8 i 2,0 dm3. Wszystkie silniki wyposażono w układ wtrysku benzyny.

We wrześniu 1990 roku trafiła na rynek najbardziej dynamiczna wersja oznaczona symbolem S2, ze stałym napędem obu osi. W samochodach tych zastosowano inną pokrywę silnika i lampy.

Jesienią 1991 rodzina modeli Coupe została zmodernizowana. Przednia część nadwozia została upodobniona do samochodów nowej (czwartej generacji) rodziny 80. W gamie silnikowej pojawiła się jednostka w układzie V6 o pojemności 2,8 dm3.

W następnym roku wprowadzono do produkcji czterocylindrowy silnik 2,0 16V oraz mniejszy silnik V6 o pojemności 2,6 dm3. Wersja S2 została symbolicznie wzmocniona. W 1994 roku zmodyfikowano wnętrze wszystkich modeli.

Zakończenie produkcji samochodów Coupe drugiej generacji nastąpiło końcem 1995 roku, ale nie opracowano wówczas ich bezpośredniego następcy. Łącznie wyprodukowano nieco ponad 70 tysięcy tych modeli.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu