Samochody seryjne
arkusz w PDF

MASERATI GHIBLI I (1967-1973)

Galeria MASERATI GHIBLI I

Oficjalny debiut modelu Ghibli miał miejsce w 1966 roku, podczas Salonu Samochodowego w Turynie. Autorem projektu formy nadwozia był Giorgio Giugiaro, pracujący wówczas w firmie Ghia. Entuzjastyczne opinie o tym samochodzie skłoniły firmę do podjęcia decyzji o szybkim uruchomieniu produkcji, co nastąpiło już w 1967 roku.

Dwubryłowe smukłe nadwozie typu coupe wyróżniało się długim przedziałem silnikowym z łagodnie opadającą pokrywą i szerokim wlotem powietrza z obramowaniem. Podwójne okrągłe reflektory były chowane, aby nie "psuły" wyglądu i opływu powietrza podczas dziennej jazdy. Wnętrze w układzie 2+2 zostało luksusowo wykończone.

Do napędu zastosowany został wolnossący silnik w układzie V8, o pojemności skokowej 4,7 dm3. Była to jednostka pochodna od starszego wyścigowego silnika modelu 450 S. Zasilanie zapewniał układ czterech dwugardzielowych gaźników. Napęd kół tylnych odbywał się poprzez pięciobiegową mechaniczną skrzynię przekładniową lub alternatywnie przez trzyzakresowy automat.

Wiosną 1969 roku wprowadzono do oferty wersję z dwuosobowym nadwoziem typu roadster, wyposażonym w miękki składany dach. Kilka miesięcy później pojawiły się wzmocnione wersje modelu Ghibli z dopiskiem SS. Zwiększono pojemność skokową oraz osiągi silnika. Na pokrywie silnika umieszczono dwa wyloty gorącego powietrza, a na obramowaniu wlotu pojawiły się dwa dodatkowe pionowe elementy.

Zakończenie produkcji samochodów tej generacji nastąpiło w 1973 roku. Ogółem wykonano 1149 egzemplarzy z nadwoziem coupe i 125 sztuk z nadwoziem otwartym. Następcą był model o nazwie Khamsin.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu