Samochody seryjne
arkusz w PDF

MASERATI GHIBLI II (1992-1997)

Galeria MASERATI GHIBLI II

Druga generacja samochodów Ghibli też debiutowała na turyńskim Salonie Samochodowym, ale w 1992 roku, czyli 19 lat po zakończeniu produkcji pierwszej. Pod względem konstrukcyjnym bazował na modelu z rodziny Biturbo. Samonośne nadwozie typu coupe (2+2) miało formę trzybryłową o klinowym zarysie bocznym. Było nieco mniejsze od poprzednika, przy rozstawie osi 2514 mm długość całkowita wynosiła 4223 mm. Nadwozie stanowiło rozwinięcie modelu 222, ale miało bardziej zaokrąglone krawędzie oraz poszerzone błotniki przednie i tylne. Zastosowano bogate wyposażenie wnętrza.

Do napędu tego modelu stosowano benzynowe silniki w układzie V6 o pojemności skokowej 2,0 lub 2,8 dm3. Mniejsza, ale mocniejsza wersja przeznaczona była tylko na rynek włoski, natomiast większa na eksport. Obie jednostki były zasilane wtryskowo i wyposażone w dwie turbosprężarki. Napęd przekazywany był na koła tylne poprzez mechaniczną skrzynię przekładniową o sześciu (wersja 2,0) lub pięciu biegach (wersja 2,8).

Końcem 1994 roku przeprowadzono modernizację tych pojazdów. Zastosowano większe koła jezdne (o średnicy 17"), układ ABS oraz amortyzatory o zmiennej sztywności. Wersja 2,8 otrzymała opcjonalnie automatyczną skrzynię biegów, a rok później mechaniczną skrzynię sześciobiegową. W tym samym roku debiutowała też wersja Cup wyposażona we wzmocniony silnik o pojemności 2,0 dm3. Oficjalnie był to model przeznaczony do wyścigów, ale oferowano także limitowaną serię drogową.

Zakończenie produkcji samochodów Ghibli drugiej generacji nastąpiło w 1997 roku. Bezpośrednim następcą był model oznaczony jako 3200 GT.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu