Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI 100 II (1976-1982)

Galeria AUDI 100 II

W sierpniu 1976 roku na rynek trafiła druga generacja modelu 100. Nowe nadwozie było dłuższe i szersze od poprzednika, ale rozstaw osi nie został zmieniony. Początkowo oferowano tylko model czterodrzwiowy, Kształty nadwozia zostały zgodnie z ówczesnymi tendencjami, nieco zaostrzone.

Gama jednostek napędowych składała się z czterocylindrowych silników benzynowych o pojemności skokowej 1,6 lub 2,0 dm3. Silniki łączono zarówno z mechanicznymi jak i automatycznymi (hydromechanicznymi) skrzyniami przekładniowymi. Napęd przekazywany był na koła przednie.

Od lutego 1977 roku dostępny był również model dwudrzwiowy, a w sierpniu tegoż roku pojawił się trzeci model z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatch-back o nazwie Avant. Wersji coupe nie wdrożono.

W tym samym roku wprowadzono pięciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 2,2 dm3 z wtryskowym układem zasilania. W 1978 roku gamę silników rozszerzono o dwa następne silniki pięciocylindrowe; benzynowy o pojemności 2,0 dm3 (gaźnikowy) oraz wolnossący silnik Diesla o tej samej pojemności.

W 1979 roku przeprowadzono modernizację (face-lifting), po której zmieniła się nieco forma przedniej części nadwozia (reflektory i zderzaki) oraz powiększono tylne lampy. Na bazie zmodernizowanej wersji rozpoczęto również produkcję bardziej luksusowej serii 200, która w tej bazie danych tworzy oddzielną rodzinę.

Nowością 1980 roku był pięciocylindrowy silnik gaźnikowy o pojemności 1,9 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło w 1982 roku. Łącznie wykonano około 850 tysięcy tych pojazdów.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu