Samochody seryjne
arkusz w PDF

CADILLAC SRX I (2003-2009)

Galeria CADILLAC SRX I

Oficjalna prezentacja samochodu SRX pierwszej generacji odbyła się w styczniu 2003 roku podczas Salonu Samochodowego w Detroit, ale ich sprzedaż rozpoczęto jesienią. Do budowy tego modelu wykorzystano platformę koncernu GM o nazwie Sigma. Obszerne samonośne nadwozie typu kombi miało układ pięciodrzwiowy, a rozstaw osi wynosił niemal 3 m. Pod względem stylistycznym wyraźnie nawiązywał do innych modeli tej marki, oferowanych w tym czasie.

We wnętrzu przewidziano standardowo pięć miejsc, ale za dopłatą montowano dalsze dwa, które po złożeniu mieściły się w podłodze bagażnika.

Od początku dostępne były dwie benzynowe jednostki napędowe. W modelu podstawowym stosowano silnik w układzie V6, o pojemności skokowej 3,6 dm3. Alternatywę stanowił większy silnik w układzie V8 o pojemności 4,6 dm3. Były to nowoczesne jednostki, w których zastosowano dwa wałki rozrządu w każdej głowicy i po 4 zawory w cylindrze.

Oba silniki łączone były z automatyczną hydromechaniczną skrzynią przekładniową o pięciu biegach. Napęd był standardowo przekazywany na koła tylne, ale oferowano także z napędem obu osi (AWD).

W 2007 roku przeprowadzono niewielką modernizację tych pojazdów. Większe silniki łączono już z nowym automatem o sześciu biegach.

Zakończenie produkcji samochodów SRX pierwszej generacji nastąpiło w połowie 2009 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu