Samochody seryjne
arkusz w PDF

KIA SORENTO II (2009-2014)

Galeria KIA SORENTO II

Druga generacja samochodów Sorento debiutowała w kwietniu 2009 roku podczas Salonu Samochodowego w Seulu. Pół roku później pojazdy te trafiły na rynek. W tym przypadku zdecydowano się na zmianę ogólnej koncepcji konstrukcyjnej. Nowe nadwozie było już konstrukcją samonośną, a silniki montowano poprzecznie. Zmiany te zaowocowały istotną redukcją masy własnej, sięgającą nawet 150-200 kg.

Wykorzystano płytę podłogową modelu Hyundai Santa Fe (drugiej generacji). Rozstaw osi został nieznacznie skrócony (o 1 cm), ale długość nadwozia powiększono o około 10 cm. Wzrosła też szerokość, natomiast zmniejszono wysokość. Nadwozie zyskało bardziej obłe kształty, co poprawiło cechy aerodynamiczne. Pod względem stylistycznym było bardziej oryginalne, szczególnie w przedniej części.

W wydłużonym wnętrzu zaistniała możliwość zabudowy trzeciego, składanego rzędu siedzeń dla dwóch osób. Wersje 7-osobowe miały znacznie mniejszy bagażnik.

Gama jednostek napędowych była dobierana do rynku przeznaczenia. Na rynki europejskie przeznaczono dwa czterocylindrowe silniki; benzynowy o pojemności skokowej 2,4 dm3 oraz turbodiesel o pojemności 2,2 dm3. Na rynek amerykański kierowany był silnik V6 o pojemności 3,5 dm3, a w niektórych krajach azjatyckich oferowano benzynowe silniki o pojemności 2,0 i 2,7 dm3.

Silniki wersji europejskich łączono z sześciobiegowymi skrzyniami mechanicznymi lub automatycznymi, a na innych rynkach stosowano jedynie "automaty". Standardowo napęd kierowany był na koła przednie, a opcjonalnie oferowano wersje z dołączanym napędem kół tylnych.

W październiku 2012 roku samochody Sorento zostały zmodernizowane. Po face-liftingu zmieniły się oba zderzaki, wlot powietrza oraz tylne drzwi i lampy. Zmiany objęły także jednostki napędowe. Silnik benzynowy 2,4 dm3 wyposażono we wtrysk bezpośredni (GDI). a wersja amerykańska otrzymała mocniejszy silnik V6 o pojemności 3,3 dm3. W Europie pojawił się również drugi, mniejszy silnik Diesla o pojemności 2,0 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło we wrześniu 2014 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu