Samochody seryjne
arkusz w PDF

LEXUS SC I (1991-2000)

Galeria LEXUS SC I

Samochód SC pierwszej generacji został zaprojektowany w kalifornijskim biurze projektowym Toyoty. Przyjęto klasyczny układ mechanizmów napędowych i nadwozie typu coupe. Produkcję seryjną podjęto w japońskich zakładach Toyoty, a debiut rynkowy nastąpił w połowie 1991 roku. Na rynku japońskim odpowiednikiem był model Soarer.

Nadwozie miało formę trzybryłową i charakteryzowało się obła częścią przednią, co zaowocowało niskim oporem powietrza. Drzwi o znacznej długości miały specjalne zawiasy. Wnętrze mieściło wygodnie cztery osoby.

Początkowo zaoferowano wersję SC 400, która napędzana była potężnym silnikiem benzynowym w układzie V8. Silnik ten o pojemności skokowej 4,0 dm3 pochodził z nieco wcześniejszego flagowego modelu LS 400. Napęd na tylne koła przekazywany był poprzez hydromechaniczną skrzynię przekładniową o czterech biegach.

Rok później debiutowała wersja SC 300 napędzana sześciocylindrową jednostką rzędową o pojemności 3,0 dm3. Samochody te były dostępne zarówno mechaniczną jak i z hydromechaniczną skrzynią biegów.

W 1995 roku silnik 4,0 dm3 został nieznacznie wzmocniony. W następnym roku przeprowadzono niewielką modernizację nadwozia tych pojazdów. W ramach face-liftingu zmieniono przedni zderzak, w którym wprowadzono wąski wlot powietrza a także zmieniono lampy tylne. W 1997 roku zmodernizowano oba silniki, przy czym w jednostce V8 ponownie poprawiono osiągi.

Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji miało miejsce w lipcu 2000 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu