Samochody seryjne
arkusz w PDF

CHRYSLER VOYAGER V (2007-2015)

Galeria CHRYSLER VOYAGER V

Piąta generacja debiutowała podczas styczniowego Salonu Samochodowego w Detroit, a na rynku pojawiła się w marcu 2007 roku. Ogólna koncepcja konstrukcyjna została zachowana, ale już definitywnie zrezygnowano z oferowania krótszej wersji nadwoziowej. Rozstaw osi powiększono o 48 mm i podobny był przyrost długości całkowitej.

Nastąpiły zmiany w gamie silników. Wycofano czterocylindrowe jednostki benzynowe, silniki V6 o pojemności 3,3 oraz 3,8 dm3 zostały zmodernizowane, a nowością był silnik V6 o pojemności 4,0 dm3. Silnik Diesla o pojemności 2,8 dm3 został wzmocniony. Wszystkie silniki łączono z automatycznymi skrzyniami przekładniowymi przekazującymi napęd na koła przednie. Zrezygnowano z produkcji wersji z dołączanym napędem kół tylnych i jednocześnie zmieniono konstrukcję tylnego zawieszenia.

W 2011 roku debiutował nowy silnik w układzie V6 o nazwie Pentastar. Jego pojemność skokowa wynosiła 3,6 dm3, a osiągi były znacznie wyższe od dotychczasowych jednostek.

Eksport Voyagerów pod marką Chrysler produkowanych w Kanadzie na rynki europejskie trwał do jesieni 2011 roku. Przeprowadzono wówczas niewielką modernizację (face liting) i późniejsze modele sprzedawano w Europie już pod marką Lancia.

Samochody pod nazwami Dodge Grand Caravan i Chrysler Town&Country oferowano w USA do 2016 roku. Łączna produkcja wszystkich wersji pojazdów przetoczyła 13 mln egzmplarzy. Rolę następcy powierzono modelowi Pacifica (drugiej generacji).

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu