Samochody seryjne
arkusz w PDF

HYUNDAI I 30 III (2016-...)

Galeria HYUNDAI I 30 III

Jesienią 2016 roku, na Salonie Samochodowym w Paryżu zaprezentowano model i30 trzeciej generacji w wersji hatch-back, ale jego sprzedaż rozpoczęto początkiem 2017 roku. Produkcję tych pojazdów nadal prowadzono w Czechach. Zachowano dotychczasową ogólną koncepcję tej rodziny. Nowe nadwozie otrzymało mniej agresywne kształty niż poprzednik, ale rozstaw osi pozostał bez zmian. W przedniej części nadwozia dominował sześciokątny wlot powietrza, stosowany już w innych modelach tek marki.

Gama jednostek napędowych składała się z trzech silników benzynowych oraz silnika Diesla w kilku wersjach. Nowością było wprowadzenie trzycylindrowego silnika benzynowego o pojemności skokowej 1,0 dm3. Pozostałe miały cztery cylindry i pojemność 1,4 dm3 (wolnossący i turbodoładowany). Silnik Diesla o pojemności 1,6 dm3 oferowany był w trzech wariantach o zróżnicowanych osiągach (na niektórych rynkach). Napęd na koła przednie przenoszony był poprzez mechaniczne skrzynie biegów o sześciu przełożeniach, a w mocniejszych wersjach przez dwusprzęgłowe siedmiobiegowe.

W marcu 2017 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie przedstawiono wersję kombi. Zachowano rozstaw osi ale wydłużono tylny zwis. Zespoły mechaniczne przejęto z wersji hach-back. Kilka miesięcy później dołączyły do oferty pierwsze w historii marki usportowione odmiany o symbolu N oraz N Performance. Obie napędzane były turbodoładowanymi silnikami benzynowymi o pojemności 2,0 dm3.

Trzecia wersja nadwoziowa o dodatkowej nazwie Fastback debiutowała początkiem 2018 roku. Ta nazwa jest nieco myląca, gdyż zgodnie z oficjalną definicją jest to właściwie hatch-back z wydłużoną częścią tylną, określany czasami jako liftback, ale to nazwa wymyślona przez firmę Toyota.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu