Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW X 1 II (2015-...)

Galeria BMW X 1 II

Druga generacja samochodów X1 miała swoją światową premierę jesienią 2015 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem. W tym przypadku zmiana generacji wiązała się z istotną zmianą ogólnej koncepcji konstrukcyjnej. Zdecydowano się na rezygnację z klasycznego rozmieszczenia zespołów napędowych na korzyść poprzecznej zabudowy silników i standardowego napędu kół przednich. Napęd kół tylnych był dołączany w wersjach z oznaczeniem x-Drive. Wykorzystano nową platformę o nazwie UKL2.

Rozstaw osi został zachowany, a długość całkowita nieznacznie się zmniejszyła. Korzyścią było jednak bardziej obszerne wnętrze i większy bagażnik. Nowe nadwozie generuje też mniejszy opór powietrz.

Po raz pierwszy w tej rodzinie pojazdów zastosowano silniki trzycylindrowe. Były to jednostki benzynowe oraz Diesle o pojemności skokowej 1,5 dm3. Większe silniki miały cztery cylindry i pojemność 2,0 dm3. Stosowano zarówno mechaniczne jak i hydromechaniczne skrzynie przekładniowe. W połowie 2017 roku wprowadzono również skrzynie dwusprzęgłowe.

W połowie 2019 roku przeprowadzono modernizację pojazdów tej rodziny. Najbardziej widoczne są zmiany w przedniej części nadwozia, obejmujące powiększone "nerki", nowe lampy LED i zderzak. Unowocześniono także system informacyjno-rozrywkowy. Zespoły mechaniczne pozostały bez większych zmian.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu