Samochody seryjne
arkusz w PDF

VOLKSWAGEN POLO VI (2017-...)

Galeria VOLKSWAGEN POLO VI

Szósta generacja popularnego modelu Polo została przedstawiona w czerwcu 2017 roku w Hiszpanii, a jego sprzedaż ruszyła jesienią.

Zachowano dotychczasową ogólną koncepcję konstrukcyjną pojazdu, ale zastosowano nową modularną platformę MQB-A0. Rozstaw osi został zwiększony o aż 78 mm, ale długość całkowita pojazdu wzrosła o 83 mm. Szerokość nadwozia wzrosła o 69 mm. Na tych zmianach zyskało zarówno wnętrze jak i przestrzeń bagażowa. Do produkcji skierowano tylko wersję pięciodrzwiową.

Do napędu stosowano skromniejszą gamę silników benzynowych i Diesli. Początkowo podstawę stanowił silnik, który miał trzy cylindry i pojemność skokową 1,0 dm3. Oferowano go zarówno w wersjach wolnossących jak i turbodoładowanych (TSI). Nieco później do gamy dołączyły czterocylindrowe silniki Diesla o pojemności 1,6 dm3 (TDI). Wszystkie wersje miały napęd kół przednich, przy czym stosowane były mechaniczne skrzynie przekładniowe pięcio- i sześciobiegowe, a opcjonalnie dwusprzęgłowe o siedmiu biegach.

Końcem 2017 roku do oferty dołączyła wersja GTI, napędzana dynamicznym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 dm3, a kilka miesięcy później wersja z czterocylindrową jednostką o pojemności 1,5 dm3. Obie były łączone z mechanicznymi skrzyniami dwusprzęgłowymi.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu