Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI A 5 II (2016-...)

Galeria AUDI A 5 II

Druga generacja samochodów rodziny A5 miała swój oficjalny debiut jesienią 2016 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Wkrótce potem rozpoczęto sprzedaż tych pojazdów.

Zachowano dotychczasową koncepcję ogólną tej rodziny, ale w konstrukcji wykorzystano nową modularną platformę o nazwie MLB Evo. Nadal oferowano trzy wersje nadwoziowe; dwudrzwiowe coupe, kabriolet oraz pięciodrzwiowe typu hatch-back o nazwie Sportback. Rozstaw osi powiększono o 14 mm, a w wersji Sportback wymiar ten był o 60 mm większy niż w pozostałych. Zmiany stylistyczne były najbardziej widoczne w przedniej części pojazdów. Wprowadzono tu nowy szerszy wlot powietrza oraz wąskie lampy. Dokonane korekty kształtów zaowocowały zmniejszeniem oporu aerodynamicznego. Wyposażenie zostało wzbogacone o wiele rozwiązań ponoszących komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Gama jednostek napędowych była początkowo skromna i składała się z doładowanego silnika benzynowego TSI i dwóch Diesli TDI. Podstawowy silnik TSI miał pojemność skokowa 2,0 dm3. Silniki Diesla miały pojemność 2,0 oraz 3,0 dm3 (V6) i zostały wyposażone w katalizatory SCR redukujące ze spalin tlenki azotu. Stosowano mechaniczne skrzynie biegów o sześciu przełożeniach, ale w większości montowano skrzynie dwusprzęgłowe S-Tronic.

Oferowano zarówno wersje z napędem przednim jak i napędem obu osi (Quattro), Na szczycie tej rodziny była wówczas dynamiczna wersja S5 napędzana benzynowym V6 o pojemności 3,0 dm3 zespolonym z ośmiobiegowym "automatem" Tiptronic.

W następnym roku powiększono gamę silników oraz wprowadzono jeszcze mocniejszą wersję RS, ale tylko w nadwoziu coupe.

Jesienią 2019 roku na rynek trafiły zmodernizowane modele tej rodziny. W ramach face-liftingu zmieniono oba zderzaki, przednie i tylne lampy a także przebieg przetłoczeń bocznych. Charakterystycznym szczegółem była dodatkowa wąska szczelina między pokrywą silnika a nowym wlotem powietrza,

Wszystkie silniki zostały przystosowane do nowych wymagań ekologicznych. Nowością było zastosowanie układu mild hybrid z agregatem elektrycznym, który działa jako rozrusznik i może krótkotrwale wspomagać silnik spalinowy.

Sportowe wersje S4 przeznaczone na rynki europejskie wyposażono w wysilony silnik Diesla o pojemności 3,0 dm3, natomiast model RS4 napędzany był benzynowym silnikiem V6 o pojemności 2,9 dm3.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu