Samochody seryjne
arkusz w PDF

JEEP WRANGLER IV (2017-...)

Galeria JEEP WRANGLER IV

Oficjalna prezentacja nowej, czwartej generacji Wranglera obyła się w listopadzie 2017 roku podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles. Sprzedaż w USA ruszyła w styczniu następnego roku, ale w Europie dopiero jesienią. Ogólna koncepcja konstrukcyjna pojazdu oraz tradycyjna forma zewnętrzna zostały zachowane, Od początku dostępne były dwie wersje nadwoziowe krótsza dwudrzwiowa i dłuższa czterodrzwiowa. Rozstaw osi wersji krótszej został powiększony o 35 mm, a wersji dłuższej (Unlimited) o 61 mm, co miało pozytywny wpływ na komfort jazdy. Wprowadzenie wielu elementów wykonanych ze stopów lekkich spowodowało redukcję masy własnej o około 90 kg względem poprzednika.

Gama jednostek napędowych składała się z dwóch silników benzynowych oraz dwóch silników Diesla. Na rynki europejskie przewidziano tylko jednostki czterocylindrowe. Był to benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności skokowej 2,0 dm3 oraz turbodiesel o pojemności 2,2 dm3. Pozostałe silniki miały układ V6. Turbodiesel miał pojemność 3,0 dm3, natomiast wolnossący silnik benzynowy 3,6 dm3. We wszystkich wersjach silnikowych oferowano nowe automatyczne skrzynie o ośmiu biegach, a tylko silnik 3,6 dm3 był dostępny także z mechaniczną skrzynią o sześciu przełożeniach. Układ przeniesienia napędu był dostępny w kilku wariantach, przy czym najbardziej dzielna w terenie była tradycyjnie wersja Rubicon.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu