Samochody seryjne
arkusz w PDF

MERCEDES BENZ B - KLASSE I (2005-2011)

Galeria MERCEDES BENZ B - KLASSE I

Oficjalna prezentacja nowej rodziny pojazdów klasy B miała miejsce w marcu 2005 roku podczas genewskiego Salonu Samochodowego.

Ogólną koncepcję konstrukcyjną z charakterystyczną „podwójną” podłogą typu sandwich przejęto modelu klasy A, ale odpowiednio powiększono wymiary pojazdu. Nowe nadwozie o długości całkowitej 4,27 m miało również sylwetkę jednobryłową i stosunkowo dużą wysokość. Duży rozstaw osi (2778 mm) zapewnił obszerne wnętrze, a dodatkowo spory bagażnik.

Nietypowo (wówczas) dla tej marki rozwiązano układ napędowy, gdyż silnik wraz ze skrzynią przekładniową zabudowano poprzecznie w przedniej części nadwozia. Napęd był przekazywany oczywiście na przednie koła pojazdu.

Gama jednostek napędowych składała się z kilku czterocylindrowych silników. Wolnossące silniki benzynowe miały pojemność skokową 1,5, 1,7 i 2,0 dm3, natomiast turbodoładowanie zastosowano w mocniejszej wersji 2,0 dm3 oraz w dwóch silnikach Diesla o pojemności 2,0 dm3. W układzie napędowym montowano skrzynie mechaniczne o pięciu lub sześciu biegach a opcjonalnie bezstopniowe przekładnie typu CVT.

W połowie 2008 roku przeprowadzono modernizację tych pojazdów. W ramach face-liftingu zmieniono przedni zderzak oraz wypełnienie wlotu powietrza.

Jesienią 2010 wycofano z produkcji wersję 200 Turbo, a pozostałe wersje dostosowano do wymagań normy Euro5.

Zakończenie produkcji pojazdów pierwszej generacji nastąpiło w czerwcu 2011 roku, a ogółem wyprodukowano ponad około 700 tysięcy tych samochodów.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu