Samochody seryjne
arkusz w PDF

MAZDA 2 III (2014-...)

Galeria MAZDA 2 III

Trzecia generacja samochodów Mazda 2 miała swoją europejską premierę jesienią 2014 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Pół roku wcześniej zaprezentowano w Genewie model studialny o nazwie Hazumi, który stanowił zapowiedź nowej "dwójki".

Ogólna koncepcja konstrukcyjna została zachowana, ale wykorzystano nową platformę oraz główne zespoły określane nazwą Skyactive. Całkowicie nowe nadwozie typu hatch-back (tylko pięciodrzwiowe) zyskało istotnie większe wymiary oraz odmienną stylistykę. Rozstaw osi powiększono aż o 80 mm, a długość całkowita wzrosła o 140 mm (do 4060 mm). Zmiany te w oczywisty sposób poprawiły funkcjonalność wnętrza i pojemność bagażnika. Zewnętrzną formę nadwozia opracowano według koncepcji Kodo (dusza ruchu), co upodobniło je do większych modeli marki jak Mazdy z oznaczeniem 3 oraz 6.

Gama jednostek napędowych składała się z benzynowego silnika wolnossącego o pojemności skokowej 1,5 dm3 oraz turbodiesla o podobnej pojemności. Silnik benzynowy oferowany był w trzech wersjach o zróżnicowanych osiągach. Wersja podstawowa współpracuje z mechaniczną pięciobiegową skrzynią przekładniową, a pozostałe z sześciobiegowymi. Tylko średnia wersja benzynowa była opcjonalnie łączona z hydromechanicznym automatem. Wszystkie wersje miały napęd przekazywany na koła przednie.

Jesienią 2018 roku rezygnowano ze stosowania silnika Diesla.

Rok później przeprowadzono modernizację tych samochodów. Zmiany zewnętrzne były skromne i objęły przedni i tylny zderzak, wlot powietrza oraz lampy. We wnętrzu zastosowano nowe materiały i system multimedialny. Wersje z manualną skrzynią biegów zostały wzbogacone o układ miękkiej hybrydy z maszyną elektryczną łączącą funkcję alternatora i rozrusznika oraz zestawem kondensatorów gromadzących energię.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu