Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI TT I (1998-2006)

Galeria AUDI TT I

Seryjną produkcję tego samochodu uruchomiono w nowej fabryce Audi, powstałej w węgierskim mieście Gyor. Debiut rynkowy samochodu w wersji coupe 2+2 nastąpił jesienią 1998 roku. W konstrukcji pojazdu wykorzystano płytę podłogową oraz niektóre zespoły mechaniczne z popularnego już modelu A3.

Masywna, ale jednocześnie agresywna obła bryła nadwozia wyróżniała się nietypową zabudową przednich i tylnych lamp oraz zderzakami całkowicie „wtopionymi” w powierzchnię nadwozia.

Samochody te oferowane były początkowo tylko z turbodoładowanymi silnikami o pojemności skokowej 1,8 dm3 (w dwóch wersjach). Produkowano także dwa warianty układu napędowego; podstawowy z napędzanymi kołami przednimi oraz opcjonalny z napędem na wszystkie koła (system Quattro).

W początkiem 1999 roku ruszyła produkcja modelu TT z otwartym nadwoziem typu roadster. Za fotelami umieszczono dwa rurowe pałąki bezpieczeństwa. Model podstawowy miał miękki składany dach otwierany ręcznie, a za dopłatą można było otrzymać dach otwierany elektrycznie.

W 2002 roku wprowadzono na rynek wersję wyposażoną w wolnossący silnik o pojemności 1,8 dm3. W 2003 roku gamę modeli TT powiększono o samochody z dużym silnikiem w układzie V6, o pojemności 3,2 dm3. Oferowano je zarówno z napędem przednim jak i w wersji Quattro. W 2005 roku zmodernizowano silniki o pojemności 1,8 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji nastąpiło początkiem 2006 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu