Samochody seryjne
arkusz w PDF

AUDI TT II (2006-2014)

Galeria AUDI TT II

Oficjalny debiut drugiej generacji samochodów TT (z nadwoziem typu coupe) nastąpił w kwietniu 2006 roku podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, a jesienią tegoż roku debiutowały modele z otwartym nadwoziem typu roadster. Sprzedaż wersji otwartych rozpoczęto w marcu 2007 roku.

Ogólna koncepcja konstrukcyjna nie uległa zmianom, ale struktura nośna nowego nadwozia została w znacznej części wykonana ze stopu aluminium. Nowe nadwozie miało zwiększone wymiary, rozstaw osi wzrósł o niemal 4 cm, a długość całkowita o prawie 14 cm.

Do napędu tych pojazdów zastosowano benzynowe silniki nowej generacji o pojemności skokowej 1,8, 2,0 i 3,2 dm3. Samochody dostępne były zarówno z napędem przednim jak i w wersji Quattro (poza 1,8 TFSI).

W styczniu 2008 roku rodzinę samochodów TT powiększono o wysilone wersje oznaczone symbolem TTS. Wyposażono je we wzmocniony doładowany silnik o pojemności 2,0 dm3. Drugą nowością tegoż roku było wprowadzenie do produkcji wersji z turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 2,0 dm3.

Wiosną 2009 roku pojawiła się na rynku silniejsza wersja z oznaczeniem RS. Montowano w niej pięciocylindrowy doładowany silnik benzynowy o pojemności 2,5 dm3.

Następną wiosną debiutowały zmodernizowane samochody rodziny TT. Zmiany zewnętrzne były niewielkie, a objęły głównie zderzaki i lampy. Gama jednostek napędowych także uległa korekcie. Silnik benzynowy o pojemności 2,0 dm3 został nieco wzmocniony, natomiast zrezygnowano z dalszego stosowania silnika o pojemności 3,2 dm3.

Początkiem 2012 roku gamę modelową powiększono o wersję RS Plus, napędzaną jeszcze mocniejszym silnikiem o pojemności 2,5 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów tej rodziny nastąpiło na przełomie lat 2013/2014.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu