Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 7 I (1977-1986)

Galeria BMW 7 I

Nadwozie o spokojnej i eleganckiej trzybryłowej sylwetce miało rozstaw osi 2795 mm. Obszerne wnętrze zapewniało wysoki komfort jazdy. Utrzymano klasyczny układ napędowy oraz sześciocylindrowe rzędowe silniki benzynowe. Początkowo stosowano silniki o pojemności skokowej 2,8 , 3,0 i 3,2 dm3. W 1979 roku wycofano silnik o pojemności 3,0 dm3 i wprowadzono nową jednostkę napędową o pojemności zwiększonej do 3,5 dm3. Wszystkie oferowane silniki otrzymały wtryskowy układ zasilania. W 1980 roku gamę silników rozszerzono o turbodoładowany silnik o pojemności 3,2 dm3, ale z uwagi na wyższe osiągi samochód z tym silnikiem nosił oznaczenie 745i. Dwa lata później przeprowadzono modernizację nadwozia (face-lifting), która w niewielkim stopniu zmieniła przednią jego część. Natomiast w 1983 roku zwiększono pojemność skokową największego silnika do 3,5 dm3. Zakończenie produkcji samochodów tej generacji nastąpiło w 1986 roku, a ogółem wykonano około 270 tysięcy sztuk.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu