Samochody seryjne
arkusz w PDF

BMW 7 V (2008-2015)

Galeria BMW 7 V

Oficjalny debiut piątej generacji samochodów serii 7 odbył się w październiku 2008 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, a sprzedaż tych pojazdów rozpoczęto w następnym miesiącu.

W nowych nadwoziach standardowy rozstaw osi został powiększony do 3070 mm. Dla wersji wydłużonej L (Lang) rozstaw osi zwiększono o dalsze 140 mm.

Początkowo do produkcji wprowadzono trzy wersje silnikowe. Silniki benzynowe o pojemności skokowej 3,0 i 4,4 dm3 wyposażono w dwie sprężarki (TwinTurbo). Gamę jednostek napędowych uzupełniał turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 3,0 dm3.

Jesienią 2009 roku wdrożono do produkcji wersję 760 Li, wyposażoną w silnik V12 o pojemności 6,0 dm3.

Jesienią 2012 roku przeprowadzono modernizację samochodów serii 7. Po tym face-liftingu zmiany zewnętrzne były skromne, ale dzięki temu zachowano nobliwy charakter tych samochodów. Nowy zderzak przedni z szerokim wlotem powietrza został nieco upodobniony do zderzaka najnowszej „trójki”. Wlot powietrza w formie tradycyjnych „nerek” otrzymał nieco mniej pionowych żeberek, a jego obwódka została poszerzona. Wprowadzono nowe lampy przednie, a za dopłatą można otrzymać lampy diodowe realizujące wszystkie rodzaje świateł.

Gama jednostek napędowych została zmodernizowana i składała się z czterech silników benzynowych i trzech silników Diesla. Nowością była wersja o symbolu 750d, która napędzana jest sześciocylindrowym silnikiem Diesla o pojemności skokowej 3,0 dm3 i imponującej mocy 280 kW (381 KM). Było to możliwe między innymi dzięki zastosowaniu trzech turbosprężarek w układzie dolotowym. W tej wersji napęd kierowany jest na wszystkie koła pojazdu. Wszystkie wersje silnikowe dostępne są z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.

Zakończenie produkcji samochodów piątej generacji nastąpiło w połowie 2015 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu