Samochody seryjne
arkusz w PDF

NISSAN MICRA II (1992-2001)

Galeria NISSAN MICRA II

Druga generacja samochodów Micra/March pojawiła się w Japonii wiosną 1992 roku, natomiast w Europie została zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w jesienią 1992 roku. Produkcję tego modelu na potrzeby rynków europejskich zlokalizowano w brytyjskiej fabryce Nissana.

Całkowicie nowe nadwozie otrzymało bardziej obłe i nieco nostalgiczne kształty, a rozstaw osi pojazdu zwiększono o 60 mm. Uwagę zwracało szczególnie bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. W ofercie znalazły się od początku dwie wersje nadwoziowe (trzy- i pięciodrzwiowa) oraz dwie wersje silnikowe. Opracowano nową rodzinę nowoczesnych 16-zaworowych silników benzynowych o pojemności skokowej 1,0 i 1,3 dm3. Obie wersje silnikowe dostępne były z pięciobiegowymi skrzyniami mechanicznymi lub bezstopniowymi ciernymi skrzyniami typu CVT.

Samochód Micra zdobył zaszczytny tytuł Samochodu Roku 1993 i cieszył się sporą popularnością na rynku.

W 1996 roku przeprowadzono lekką modernizację (face-lifting) całej rodziny, po której zmieniły się kształty zderzaków i wlotu powietrza. Dwa lata później podobna operacja spowodowała zmianę pokrywy silnika, lamp i zderzaków. Gamę silników rozszerzono wówczas o wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1,5 dm3 dostarczaną przez francuskiego producenta Renault. Brytyjską fabrykę opuścił wówczas milionowy egzemplarz modelu Micra.

W roku 2000 miała miejsce kolejna modernizacja samochodów tej rodziny. Poza retuszem nadwozia zmodernizowano silniki benzynowe w kierunku zwiększenia osiągów. Większa jednostka napędowa miała powiększoną do 1,4 dm3 pojemność skokową.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło początkiem 2001 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2019 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu