Ten najbardziej znany rumuński producent samochodów rozpoczynał działalność w 1952 roku od produkcji części zamiennych i nosił wówczas nazwę Uzine de Piese Auto Colibasi. W 1966 roku podpisano kontrakt licencyjny z francuskimi zakładami Renault. Początkowo uruchomiono w Rumunii montaż samochodów Renault 8, które od sierpnia 1968 roku sprzedawano pod nazwą Dacia 1100. W następnym roku rozpoczęto produkcję modelu Dacia 1300 będącego licencyjną wersją samochodu Renault 12. Od 1972 roku niemal wszystkie zespoły tych samochodów produkowano już w Rumunii. W 1981 roku przeprowadzono większą modernizację tego modelu, a jego oznaczenie zmieniono na 1310. Samochody te produkowano w kilku wersjach nadwoziowych (także jako pick-up) i silnikowych aż do 2005 roku.
W latach 1995 – 2003 produkowano także inne samochody o nazwie Nova i Supernova.
W 1999 roku firma Renault objęła kontrolny pakiet akcji (51%) firmy Dacia. W okresie kilku następnych lat udziały Renault ulegały powiększeniu, aż w 2003 roku osiągnęły 99 %.
W 2003 roku uruchomiono produkcję modelu Solenza, w którym niektóre zespoły pochodziły z Renault Clio. W 2004 roku pojawił się całkowicie nowy model o nazwie Logan. Pojazd ten o stosunkowo prostej konstrukcji i umiarkowanej cenie odniósł znaczny sukces rynkowy.
W następnych latach powstały dalsze wersje Logana (nadwoziowe i silnikowe), a jego produkcję uruchomiono także w innych krajach.
Najnowszym pojazdem tej marki jest Duster, zaliczany do grupy crossover’ów. Debiutował w 2010 roku i od razu zyskał przychylność na rynku.
Model o nazwie Duster debiutował podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2010 roku i nieco później został wprowadzony na rynek. Jest to pierwszy pojazd typu crossover oferowany pod tą rumuńską marką. Bazą konstrukcyjną była platforma Logana, która została wydłużona i dostosowana do napędu obu osi. Na niektórych rynkach model ten oferowany jest pod marką Renault. - pełny tekst >>>
Model o nazwie Lodgy jest pierwszym pojazdem wielofunkcyjnym (MPV) w dotychczasowej historii marki Dacia. Oficjalny debiut tego samochodu odbył się podczas Salonu Samochodowego w Genewie, w marcu 2012 roku. Produkcję tych pojazdów ulokowano w fabryce Renault w mieście Tanger w Maroku. - pełny tekst >>>
Model o nazwie Logan został wprowadzony na rynek we wrześniu 2004 roku. Według założeń miał to być stosunkowo prosty i tani pojazd przeznaczony na rozwijające się rynki. W jego konstrukcji wykorzystano wiele zespołów i elementów pochodzących z gamy modelowej firmy Renault (Clio, Modus, Megane). Pojazd został przystosowany do jazdy po gorszych drogach. - pełny tekst >>>
Samochody marki Dacia należą do tzw. pojazdów budżetowych, o stosunkowo niskich cenach i skromnym wyposażeniu. Model o nazwie Sandero pod względem wymiarowym znajduje się na granicy segmentu rynkowego B. Dotychczas ukazały się dwie generacje tych pojazdów. Pierwsza z nich oferowana była w okresie 2008-2012, a druga jest aktualnie w sprzedaży. - pełny tekst >>>
Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2023 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu