Samochody seryjne
arkusz w PDF

MERCEDES BENZ 170 V (1936-1953)

Galeria MERCEDES BENZ 170 V

Samochody typu 170 V debiutowały podczas berlińskiego Salonu Samochodowego w lutym 1936 roku. Kilka miesięcy później weszły do programu produkcyjnego firmy i były wytwarzane jeszcze podczas II Wojny Światowej, do 1942 roku.

Pojazd miał konstrukcję ramową i klasyczny układ napędowy. Stosowano kilka typów stalowych nadwozi zamkniętych i otwartych. Kształty i proporcje tych nadwozi były zgodne z wzorcami z połowy lat trzydziestych. Wystające błotniki przednie i tylne połączono progami zewnętrznymi. Lampy przednie i tylne mocowano do błotników, a koło zapasowe umieszczono na zewnątrz tylnej stałej części nadwozia. Dostęp do bagażnika możliwy był tylko od strony wnętrza.

Do napędu pojazdu zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,7 dm3. Poprzez czterobiegową skrzynię przekładniową napęd przekazywany był na oś tylną.

Po zakończeniu II Wojny Światowej firma wznowiła produkcje samochodów typu 170 V, zaczynając od wersji dostawczej już w 1946 roku. Wersja osobowa z nadwoziem zamkniętym pojawiła się w produkcji w lipcu 1947 roku. Było to dwubryłowe nadwozie w układzie czterodrzwiowym, przy czym obie pary drzwi zawieszone były na słupkach środkowych. W maju 1949 roku wdrożono do produkcji wersję 170 D, wyposażoną w wolnossący silnik Diesla o takiej samej pojemności i podobnych osiągach. Był to pierwszy powojenny samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym.

Pierwszą większą modernizację tych samochodów przeprowadzono w maju 1950 roku. Zwiększono pojemność obu silników do około 1,8 dm3, co wiązało się ze wzrostem ich osiągów. Powiększono rozstaw kół tylnych i zmodernizowano zawieszenie kół oraz hamulce. W tylnej części nadwozia wycięto otwór i zastosowano odchylaną do tyłu pokrywę bagażnika. Po tych zmianach samochody otrzymały oznaczenia 170 Va i 170 Da.

W maju 1952 roku uruchomiono produkcję modeli 170 Vb i 170 Db, które wyróżniały się szerszą szybą przednią, zmienionymi zderzakami i nieco inną pokrywą silnika.

Produkcję samochodów serii 170 V zakończono we wrześniu 1953 roku, a następcą był model 170 S.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu