Samochody seryjne
arkusz w PDF

MAZDA DEMIO (1996-2002)

Galeria MAZDA DEMIO

Model o nazwie Demio debiutował na rynku japońskim w 1996 roku, ale jego sprzedaż w Europie rozpoczęto dopiero w 1998 roku. Z racji wymiarów zewnętrznych pojazd ten był przypisany do europejskiego segmentu rynkowego B. Pięciodrzwiowe nadwozie o zwartej sylwetce miało formę zbliżoną bardziej do kombi niż do hatch-back’a, a racji większej wysokości traktowano go czasem jako pojazd wielofunkcyjny.

Do napędu samochodów Demio stosowano benzynowe silniki czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,3 i 1,5 dm3. Mniejsza jednostka napędowa oferowana była w dwóch wersjach o różnych osiągach, natomiast większa sprzedawana była na rynku japońskim. Stosowane były głównie mechaniczne skrzynki przekładniowe o pięciu biegach, ale opcjonalnie oferowano również skrzynki automatyczne.

W 2000 roku samochody te poddano niewielkiej modernizacji (face-lifting). Niewielkie zmiany widoczne były głównie w przedniej części nadwozia (zderzak przedni, lampy i wlot powietrza) oraz we wnętrzu. Silnik o pojemności 1,5 dm3 trafił wówczas na rynki europejskie, ale ograniczono jego osiągi.

Zakończenie produkcji samochodów Demio nastąpiło w 2002 roku. Następca nosił w Europie oznaczenie Mazda 2, ale w Japonii był oferowany nadal pod nazwą Demio.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu