Samochody seryjne
arkusz w PDF

PEUGEOT 407 (2004-...)

Galeria PEUGEOT 407

Model noszący oznaczenie 407 debiutował w 2004 roku podczas genewskiego Salonu Samochodowego i był następcą modelu 406. Sprzedaż tych samochodów z trzybryłowymi nadwoziami typu notch-back rozpoczęto końcem kwietnia.

Ogólna koncepcja konstrukcyjna nie uległa zmianie. Nowe nadwozie miało rozstaw osi zwiększony o 2,5 cm. Wzmocniono jego strukturę i wydłużono przednią strefę energochłonną, zwiększyły się również wszystkie wymiary gabarytowe. W przedniej części nadwozia dominował szeroki „uśmiechnięty” wlot powietrza.

Od początku produkcji oferowano wiele wersji silnikowych. Jednostki benzynowe miały pojemność skokową 1,8, 2,0, 2,2 oraz 2,9 dm3. Dopełnieniem tej gamy były turbodoładowane silniki Diesla (HDi) o pojemności 1,6 oraz 2,0 dm3.

We wrześniu 2004 roku wprowadzono na rynek drugą wersję nadwoziową czyli pięciodrzwiowe kombi. Ukształtowanie tylnej części tego nadwozia było dość nietypowe. Trzecią wersją nadwoziową było klasyczne trzybryłowe coupe, które było zaprojektowane i produkowane w znanej włoskiej firmie Pininfarina. Jego prezentacja odbyła się podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem w 2005 roku, a sprzedaż tych pojazdów rozpoczęto w listopadzie tegoż roku.

W tym samym roku zmodyfikowano większość silników benzynowych, natomiast w maju 2006 roku gamę jednostek napędowych powiększono o dwa silniki Diesla (HDi) o pojemności 2,2 oraz 2,7 dm3. Ten ostatni miał 6 cylindrów w układzie widlastym.

We wrześniu 2008 roku przeprowadzono modernizację nadwozi określaną jako lekki face-lifting. Nieznacznie zmienił się wlot powietrza oraz tylne lampy i zderzaki.

Produkcję samochodów typu 407 z nadwoziami typu notch-back i kombi zakończono w grudniu 2010 roku. Następcą tej rodziny zostały większe modele noszące oznaczenie 508, które miały równocześnie zastąpić pojazdy z rodziny 607.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu