Samochody seryjne
arkusz w PDF

FIAT SEICENTO (1997-2008)

Galeria FIAT SEICENTO

Model o nazwie Seicento (czyli sześćset) wszedł do produkcji w polskiej fabryce Fiata jesienią 1997 roku, ale na rynku debiutował wiosną 1998 roku i stał się następcą popularnego Cinquecento. W nowym nadwoziu wykorzystano dotychczasową płytę podłogową wprowadzając jednak szereg wzmocnień i usztywnień poprawiających bezpieczeństwo. Kształty dwubryłowego nadwozia zostały znacznie bardziej zaokrąglone w stosunku do poprzednika. Uwagę zwracają nowe lampy, zderzaki wtopione w bryłę nadwozia, szerokie słupki tylne i owalna szyba tylna. Całkowicie zmienił się wystrój wnętrza i kształt tablicy rozdzielczej.

Początkowo w modelu tym stosowano dwa typy czterocylindrowych silników o pojemnościach skokowych 900 i 1100 cm3. Mniejszy silnik stanowił wyposażenie wersji S, SX i Citymatic, natomiast jednostkę 1100 (z nowoczesnej rodziny FIRE) stosowano w wersjach Suite i Sporting. Wersja o nazwie Citymatic została wyposażona w automatyczny układ sterowania sprzęgłem, co znakomicie ułatwiało jazdę w ruchu miejskim. Wersja Sporting miała bardziej agresywny kształt przedniego zderzaka, szersze koła z lekkiego stopu, a we wnętrzu umieszczono obrotomierz i głębsze fotele przednie.

W gamie na 1999 rok rozszerzono stosowanie silnika o pojemności 1100 cm3 i wzbogacono wyposażenie podstawowe.

Jesienią 2000 roku model Seicento został poddany delikatnemu "face-liftingowi". Nowy większy zderzak przedni wpłynął na zmianę wyglądu pojazdu, a jednocześnie umożliwił montaż reflektorów przeciwmgielnych. Silnik o pojemności 1100 otrzymał wtrysk wielopunktowy (MPI) i spełniał wówczas wymagania normy Euro 3.

Nowością 2001 roku były samochody serii Brush wyróżniające się dwubarwną kolorystyką oraz limitowana do 1000 sztuk seria samochodów Sporting Schumacher.

W 2002 roku zakończono produkcję modeli z silnikiem o pojemności 900 cm3 oraz wersji Sporting. We wrześniu 2005 roku zmieniono oficjalną nazwę handlową tych samochodów z Seicento na 600, co było podyktowane przywiązaniem do tradycji, gdyż właśnie wtedy mijała 50 rocznica uruchomienia słynnego modelu Fiat 600 (z silnikiem umieszczonym z tyłu).

W roku 2008 samochody osobowe tej rodziny zostały wycofane z oferty rynkowej, natomiast nadal produkowano wersję dostawczą (Van).

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu