Samochody seryjne
arkusz w PDF

FIAT MAREA (1996-2003)

Galeria FIAT MAREA

Rodzina samochodów Marea miała swój debiut w 1996 roku i zastąpiła w gamie Fiata model Tempra.

Pojazd ten został zbudowany na płycie podłogowej, pochodzącej z bliźniaczych modeli Bravo/Brava, jednak tylna część uległa wydłużeniu. Powstało w ten sposób trzybryłowe nadwozie typu notch-back w układzie czterodrzwiowym. Równolegle z nadwoziem typu notch-back uruchomiono produkcję uniwersalnego nadwozia typu kombi, które dodatkowo oznaczono tradycyjną dla Fiata nazwą Weekend. Kształty tego nadwozia charakteryzowały się eleganckimi i płynnymi liniami oraz oryginalnie umieszczonymi tylnymi lampami. W celu ułatwienia załadunku bagażu, po podniesieniu tylnych drzwi można było odchylić środkową część zderzaka. Przednia część nadwozia samochodów Marea miała kształty zapożyczone z modeli Bravo/Brava, ale uzupełniono je ramką wokół wlotu powietrza.

Początkowo do napędu zastosowano gamę silników składającą się z trzech benzynowych jednostek napędowych o pojemności skokowej w zakresie od 1,4 do 2,0 dm3 oraz z trzech turbodoładowanych silników Diesla o pojemności 1,9 (dwa warianty mocy) i 2,4 dm3. Silniki o pojemności 2,0 i 2,4 dm3 były jednostkami pięciocylindrowymi o układzie rzędowym. Wszystkie jednostki napędowe zabudowane zostały poprzecznie i napędzały koła przednie.

W 1999 roku zastosowano w tych pojazdach nowoczesne silniki Diesla z rodziny JTD o pojemności 1,9 i 2,4 dm3 oraz o wzmocniony benzynowy silnik o pojemności skokowej 2,0 dm3. Niewielkie zmiany przeprowadzono we wnętrzu nadwozia.

Kolejne zmiany w gamie silników przeprowadzono w 2000 roku. Zmieniono silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,6 dm3 i zmodernizowano silnik JTD o pojemności 1,9 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów Marea we Włoszech nastąpiło w 2003 roku, ale w Turcji produkowano je do 2006 roku, a w Brazylii do 2007 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu