Samochody seryjne
arkusz w PDF

PEUGEOT RCZ (2010-...)

Galeria PEUGEOT RCZ

Sportowy model marki Peugeot noszący oznaczenie RCZ debiutował oficjalnie jesienią 2009 roku podczas Salonu Samochodowego we Frakfurcie n/Menem. Sprzedaż tych pojazdów rozpoczęto początkiem 2010 roku. Montaż końcowy samochodów RCZ odbywał się w zakładach Magna Steyr w austriackiej miejscowości Graz.

Bazą konstrukcyjną i "dawcą organów" był popularny model 308, należący do segmentu rynkowego C. Trzybryłowe nadwozie typu coupe ma długość całkowitą około 4,3 m, a obłe kształty przyczyniły się do uzyskania dobrych własności aerodynamicznych. Charakterystyczną cechą jest wyoblony płat dachu, przypominający kształtem rozwiązania samochodów studialnych firmy Zagato. Zaletą modelu RCZ jest stosunkowo pojemny bagażnik.

Od początku produkcji dostępne były dwie wersje silnikowe. Wersja podstawowa wyposażona była w jednostkę benzynową o pojemności skokowej 1,6 dm3, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Silnik ten był wynikiem współpracy ze specjalistami z BMW. Druga wersja napędzana była turbodoładowanym silnikiem Diesla (HDI) o pojemności 2,0 dm3 w najmocniejszej odmianie.

Napęd na koła przednie przenoszony był poprzez sześciobiegowe mechaniczne skrzynie przekładniowe. Od czerwca 2010 r oferowano także automatyczną skrzynię biegów dla wersji benzynowej. W tym samym czasie wprowadzono do produkcji drugą wersję benzynową z mocniejszym silnikiem (THP 200).

Początkiem 2013 roku rodzinę samochodów RCZ poddano modernizacji. Największe zmiany wprowadzono w przedniej części nadwozia. Wraz z nowym zderzakiem zmieniono lampy i kształt wlotu powietrza. Wprowadzono także światła dzienne z diodami LED.

Jesienią 2013 roku gamę modeli RCZ powiększono o najbardziej dynamiczną wersję, noszącą dodatkowe oznaczenie literą R.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu