Samochody seryjne
arkusz w PDF

FORD FIVE HUNDRED (2004-2007)

Galeria FORD FIVE HUNDRED

Model Ford o nazwie Five Hundred debiutował w styczniu 2004 roku, podczas Salonu Samochodowego w Detroit (NAIAS). Był to stosunkowo duży pojazd (tzw. full-size) przeznaczony głównie na rynek północno-amerykański. Użycie liczbowej nazwy Five Hundred=500 to nawiązanie do nazw największych Fordów z lat 60. i 70. ubiegłego stulecia. Seryjna produkcja ruszyła w lipcu 2004 roku, jako model roku 2005 (MY2005) Konstrukcja pojazdu powstała na wspólnej platformie opracowanej przez specjalistów firm Ford i Volvo.

Samochód otrzymał samonośne trzybryłowe nadwozie o klasycznych proporcjach. Czterodrzwiowy układ zapewniał wygodne zajmowanie miejsc w obszernym wnętrzu. Zespoły mechaniczne pojazdu odbiegały jednak od amerykańskiej klasyki. Benzynowy silnik miał układ V6 i został zabudowany poprzecznie w przedniej części nadwozia. Miał on pojemność skokową 3,0 dm3 i rozbudowany układ rozrządu. W wersji standardowej napęd przekazywany był na koła przednie poprzez sześciobiegową hydromechaniczną, automatyczną skrzynię przekładniową. Alternatywnie oferowano także bezstopniową przekładnię cierną typu CVT. Nowością w tej grupie pojazdów była wersja z dołączalnym napędem osi tylnej (4WD). W tym układzie przeniesienia napędu wykorzystano system Haldex ze sprzęgłem płytkowym.

Zakończenie produkcji samochodów Five Hundred nastąpiło w2007 roku. ale po zmodernizowaniu i zmianie nazwy na Taurus produkowano go nadal jako (MY2008).

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu