Samochody seryjne
arkusz w PDF

LINCOLN LS (1999-2006)

Galeria LINCOLN LS

Model LS był w tym okresie najmniejszym pojazdem tej marki. Jego prezentacja odbyła się w kwietniu 1998 roku na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku ale produkcję seryjną uruchomiono w 1999 roku.

Konstrukcja pojazdu była w znacznym stopniu zunifikowana z Jaguarem S-type. Firmy Lincoln i Jaguar należały wówczas do grupy Premier Automotive Group kontrolowanej przez koncern Forda.

Obszerne nadwozie miało formę trzybryłową i spokojną stylizację, gdyż planowana była sprzedaż tego modelu na wielu rynkach, w tym także w Europie. Miał tu wypełnić lukę po Fordzie Scorpio. Zachowano jednak charakterystyczny dla Lincolna kształt wlotu powietrza.

Samochód miał klasyczny układ napędowy, a do wyboru były tylko dwie benzynowe jednostki napędowe. Mniejszą z nich stanowił silnik w układzie V6 o pojemności skokowej 3,0 dm3 pochodzący z rodziny Ford Duratec, natomiast większy silnik w układzie V8 o pojemności 4,0 dm3 wywodził się z rodziny Jaguara AJ 26. Mniejszy silnik łączono z mechaniczną pięciobiegową skrzynią przekładniową lub z hydromechanicznym automatem, natomiast większy tylko z automatem. Tak dobrane silniki nadawały pojazdowi dość dynamiczny charakter.

Nowoczesne rozwiązania podwoziowe i bogate wyposażenie powodowały, że model LS mógł konkurować ze znanymi pojazdami firm europejskich.

Na przełomie lat 2002/2003 samochody poddano modernizacji. Oba silniki zostały wzmocnione, a nadwozia poddano operacji face-lifting. Zmieniono wówczas zderzaki oraz lampy przednie i tylne.

Zakończenie produkcji samochodów tej rodziny nastąpiło w kwietniu 2006 roku. Ogółem wykonano około 263 tysięcy tych pojazdów, a ich następcą był model oznaczony jako MKS, wprowadzony na rynek dopiero w 2008 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2017 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu