Samochody seryjne
arkusz w PDF

TOYOTA GT86 (2012-...)

Galeria TOYOTA GT86

Europejska wersja samochodu sportowego o nazwie GT86 została oficjalnie zaprezentowana w 2012 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Jego konstrukcja jest owocem współpracy specjalistów z dwóch japońskich firm, a mianowicie Subaru i Toyoty. Wersja oferowana pod marką Subaru nosi oznaczenie BRZ. Produkcja wszystkich wersji odbywała się w zakładach Subaru. Na rynku amerykańskim był sprzedawany pod marką Scion.

Samochód otrzymał samonośne nadwozie typu coupe o dwubryłowej atrakcyjnej sylwetce. Płynne linie i obłe kształty przyczyniły się do uzyskania dobrych własności aerodynamicznych. Przy rozstawie osi 2,57 m i długości całkowitej 4,24 m wygospodarowano wnętrze mieszczące cztery osoby w układzie 2+2.

Zdecydowano się, wbrew tradycji Subaru, na zastosowanie klasycznego układu napędowego. Do napędu pojazdu wybrano wolnossący czterocylindrowy silnik benzynowy w układzie przeciwsobnym (boxer), o pojemności skokowej 2,0 dm3. Stanowił on rozwinięcie znanych jednostek napędowych firmy Subaru w kierunku wysokich osiągów. Przy zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa, maksymalną moc rozwijał przy 7000 obr/min.

Napęd przekazywany był na tylne koła pojazdu poprzez mechaniczną skrzynię przekładniową o sześciu biegach. Opcjonalnie dostępna była automatyczna skrzynia hydromechaniczna, także sześciobiegowa. Większość tych pojazdów została wyposażona w mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu wewnętrznym.

W okresie produkcji powstało wiele wersji specjalnych o limitowanej liczbie egzemplarzy, różniących się głównie wyposażeniem.

Jesienią 2016 roku samochody te zostały poddane modernizacji. Niewielkie zmiany wprowadzono głównie w przedniej części nadwozia, w tym zderzak i światła LED do jazdy dziennej. Delikatnie zmieniły się również lampy tylne. Usztywniono strukturę nadwozia oraz wzbogacono wyposażenie.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu