Samochody seryjne
arkusz w PDF

CHEVROLET HHR (2005-2011)

Galeria CHEVROLET HHR

Model o nazwie HHR debiutował oficjalnie wiosną 2005 roku, podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles. Był to dość nietypowy pojazd dla tej marki. Miał kompaktowe wymiary, a kształty nadwozia wyraźnie nawiązywały do samochodów z lat 40. ubiegłego wieku. Był to okres ciekawych rozwiązań stylistycznych, a niektóre z nich są inspiracją dla współczesnych projektantów. Nazwa HHR to skrót od Heritage High Roof, a podobną formę nadwozia miał przed laty model Suburban. Obszerne wielofunkcyjne wnętrze zapewniało wygodną podróż, także wysokim pasażerom oraz sporo miejsca na bagaż.

Bazą konstrukcyjną dla modelu HHR była platforma Sigma stosowana w kilku amerykańskich modelach koncernu GM, w tym także w Oplu Zafira. Z konstrukcji tej platformy wynikała poprzeczna zabudowa jednostki napędowej w przedniej części samochodu.

W programie produkcji, od początku figurowały dwa silniki benzynowe. Były to czterocylindrowe wolnossące jednostki o pojemności skokowej 2,2 oraz 2,4 dm3. Każda z nich mogła współpracować z mechaniczną lub automatyczną hydro mechaniczną skrzynią przekładniową. Napęd przekazywany był na przednie koła pojazdu.

W 2007 roku zdecydowano się na eksport większej wersji silnikowej na niektóre rynki europejskie.

Jesienią tegoż roku rodzina tych pojazdów powiększyła się o model z dodatkowym oznaczeniem SS. Był on wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 dm3, który zapewniał sportowe osiągi. Odpowiednio zmodyfikowano też zespoły podwoziowe, a głównie zawieszenie kół i hamulce.

Zakończenie produkcji samochodów rodziny HHR nastąpiło w maju 2011 roku.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu