Samochody seryjne
arkusz w PDF

LEXUS RC (2014-...)

Galeria LEXUS RC

Sportowy model Lexusa oznaczony literami RC debiutował oficjalnie na tokijskim Salonie Samochodowym w listopadzie 2013 roku. Kilka miesięcy później, już w 2014 roku podczas salonu w Detroit przedstawiono jego najmocniejszą wersję RC F. Wkrótce potem ruszyła sprzedaż na rynku amerykańskim, natomiast w Europie pojawił się początkiem 2015 roku.

Pod względem technicznym pojazd ten jest spokrewniony z modelami IS i GS, ale wykorzystuje ich skróconą płytę podłogową. Nadwozie typu coupe otrzymało klasyczną, trzybryłową formę zewnętrzną o dobrych własnościach aerodynamicznych. Konstrukcja nadwozia o wysokiej sztywności została przystosowana do kilku wersji układu napędowego. Przy rozstawie osi 2730 mm długość całkowita pojazdu wynosiła 4695 mm. Luksusowo wykończone i wyposażone wnętrze mieściło cztery osoby (układ 2+2).

Początkowo oferowano trzy wersje samochodów RC. Modelem bazowym był RC 350 napędzany wolnossącym silnikiem benzynowym V6 o pojemności skokowej 3,5 dm3. Alternatywą była wersja hybrydowa napędzana czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 dm3 współpracującym jednostką elektryczną. Dynamiczna wersja RC F wyposażono w silnik V8 o pojemności 5,0 dm3. We wszystkich wersjach napędzane były koła tylne. Stosowano tylko automatyczne skrzynie przekładniowe, w wersjach spalinowych były to ośmiobiegowe skrzynie hydromechaniczne a w hybrydowych typu CVT.

W następnym roku gama modelowa została powiększona o dwie wersje silnikowe. Model RC 200 t miał czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 dm3, a model RC 300 otrzymał mniej wysiloną wersję silnika 3,5 dm3 i skromniejsze wyposażenie (w tym inny wlot powietrza). Nowością były też wersje z napędem obu osi (AWD) korzystające z silników 3,5 dm3 i wyposażone w sześciobiegowy "automat”. Kolejną nowością był pakiet stylizacyjny o nazwie F Sport dostępny dla każdej wersji.

Jesienią 2018 roku samochody rodziny RC poddano modernizacji. Na zewnątrz widoczna była zmiana zderzaków oraz lamp. Zdecydowano się też na zmianę niektórych oznaczeń oraz niewielkie zmiany w silnikach. Dotychczasowa czterocylindrowa wersja RC 200 t zyskała oznaczenie RC 300, ale wersja RC 300 z napędem AWD nadal miała silnik w układzie V6.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2020 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu