Samochody seryjne
arkusz w PDF

PEUGEOT 605 (1989-1999)

Galeria PEUGEOT 605

Samochód oznaczony symbolem 605, po kilku latach przerwy, stał się następcą prestiżowego modelu 604.

Jego prezentacja odbyła się podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem jesienią 1989 roku. W tym samym czasie rozpoczęto jego sprzedaż we Francji, a na innych rynkach pojawił się wiosną 1990 roku. Ogólna koncepcja konstrukcyjna została radykalnie zmieniona, bowiem zrezygnowano z układu klasycznego na rzecz przednionapędowego. Płyta podłogowa, zespoły napędowe oraz podwoziowe zostały zunifikowane z zespołami największego modelu Citroena – XM.

Trzybryłowe nadwozie typu notch-back zostało zaprojektowane we włoskiej firmie Pininfarina. Elegancka sylwetka o miękkich i spokojnych liniach charakteryzowała się dużymi kątami pochylenia szyby przedniej i tylnej. Nadwozie zostało starannie dopracowane pod względem aerodynamicznym. Obszerne i luksusowo wyposażone wnętrze zapewniało wysoki komfort jazdy.

Początkowo do napędu modelu 605 stosowano wyłącznie silniki benzynowe, czterocylindrowe o pojemności skokowej 2,0 dm3 oraz sześciocylindrowe (V6) o pojemności skokowej 3,0 dm3. Każdy z nich oferowano w dwóch wariantach o różnych osiągach.

W 1990 roku gamę silników powiększono o jednostki wysokoprężne. Były to silniki czterocylindrowe o pojemności około 2,1 dm3 w wersji wolnossącej i turbodoładowanej. Napęd na koła przednie przekazywany był standardowo poprzez mechaniczne skrzynie pięciobiegowe lub alternatywnie przez czterobiegowe skrzynie automatyczne.

Dwa lata później wprowadzono turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 dm3.

W połowie 1994 roku przeprowadzono modernizację typu face-lifting. Przednia część nadwozia nieco się zmieniła, a długość całkowita wzrosła o 45 mm. Nastąpiły także zmiany w gamie silników. Wycofano wolnossący silnik Diesla, natomiast wprowadzono mocniejszy turbodoładowany silnik o pojemności skokowej 2,5 dm3.

W 1997 roku wymieniono dotychczasowe silniki w układzie V6 o pojemności 3,0 dm3 na nowsze jednostki o podobnej pojemności, ale o innych wymiarach głównych i wyższych osiągach.

Zakończenie produkcji modelu 605 nastąpiło we wrześniu 1999 roku. Ogółem wykonano 254,5 tysiąca egzemplarzy modelu 605.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2021 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu