Sportowy model noszący oznaczenie XT był pierwszym pojazdem tej kategorii w historii firmy Subaru. Do jego budowy wykorzystano płytę podłogową oraz większość zespołów mechanicznych pochodzących z samochodu Leone drugiej generacji. Debiut rynkowy modelu XT odbył się w 1985 roku. Na rynku japońskim sprzedawano go pod nazwą Alcyone.
Trzybryłowe nadwozie typu coupe miało sylwetkę klinową o śmiałych i zdecydowanych liniach. Stosunkowo nisko przebiegająca linia pokrywy silnika wynikała z zastosowania jednostki napędowej w układzie przeciwsobnym (boxer) oraz chowanych reflektorów. Nadwozie to charakteryzowało się także bardzo dobrymi własnościami aerodynamicznymi, gdyż współczynnik oporu powietrza Cx wynosił tylko 0,29. Wnętrze o układzie siedzeń 2+2 wyróżniało się nietypowym kształtem kierownicy i zestawu przełączników.
Do napędu modeli z rodziny XT stosowano czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,8 dm3 w kilku wersjach o zróżnicowanych osiągach. Oprócz wersji wolnossących oferowano również turbodoładowane. Wszystkie wersje zasilane były poprzez wielopunktowy wtrysk paliwa.W układzie napędowym stosowano mechaniczne skrzynie przekładniowe o pięciu biegach, a jako opcję stosowano czterobiegowy "automat". Produkowane były samochody z napędem przednim oraz z dołączanym napędem tylnej osi (4WD).
W 1987 roku wprowadzono do produkcji wersję z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2,7 dm3, przeznaczoną specjalnie na rynek amerykański. Te samochody miały napęd na koła przednie i były dostępne ze skrzynią mechaniczną lub automatyczną.
Zakończenie produkcji samochodów rodziny XT nastąpiło w 1990 roku. Ogółem wykonano 98,9 tys. tych pojazdów. Następcą był większy i mocniejszy model o nazwie SVX.
Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2023 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu