Samochody seryjne
arkusz w PDF

CHRYSLER 300 C (2003-...)

Galeria CHRYSLER 300 C

Model 300 C został zaprezentowany na nowojorskim Salonie Samochodowym w 2003 roku, a wkrótce potem zastąpił on na rynku model 300 M. Pojazd opracowano według odmiennej koncepcji opartej na rozwiązaniach tradycyjnych. Trzybryłowe nadwozie charakteryzuje się wydłużoną pokrywą silnika i stosunkowo małymi oknami. Duża krata wlotu powietrza oraz koła o dużej średnicy podkreślają klasyczny wygląd tego „krążownika szos”. W samochodzie zastosowano klasyczny układ napędowy z napędem na koła tylne. Model podstawowy został wyposażony w silnik V6 o pojemności skokowej 2,7 dm3, ale do wyboru są jeszcze dwie inne jednostki napędowe. Większy silnik w układzie V6, o pojemności 3,5 dm3, stosowany jest głównie w wersjach eksportowych. Największą jednostką napędową jest silnik V8 o pojemności 5,7 dm3 noszący tradycyjne dla tej marki oznaczenie Hemi.

Jesienią 2004 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, debiutowała wersja z nadwoziem typu kombi o nazwie Touring. Oferowane są te same wersje silnikowe jak w nadwoziu bazowym, natomiast nowością były wersje z napędem na obie osie. Napęd 4x4 występuje jedynie w wersji kombi z silnikami o pojemności skokowej 3,5 i 5,7 dm3.

W tym samym czasie w USA pojawiła się usportowiona wersja modelu 300 C nosząca dodatkowe oznaczenie SRT 8 i wyposażona w silnik V8 o pojemności 6,1 dm3.

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2018 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu