Studialny samochód sportowy o nazwie Rosemeyer zaprezentowano na wystawie Autostadt w Wolfsburgu w 2000 roku. Nazwa samochodu pochodzi od nazwiska fabrycznego kierowcy Audi, który przed II Wojną Światową odnosił liczne sukcesy, a zginął podczas próby bicia rekordu prędkości.
Niezwykły kształt nadwozia także nawiązuje do pojazdów tej marki, a szczególnie wlot powietrza przypomina samochód wyścigowy Audi typ C.
Nadwozie typu coupe pozbawione było lusterek zewnętrznych. Zastąpiły je dwie kamery przesyłające obraz na dwa monitory wbudowane w tablicę rozdzielczą.
Do napędu pojazdu służył 16-cylindrowy silnik w układzie W, o pojemności skokowej 8,0 dm3. Ta potężna jednostka napędowa dysponowała mocą 463 kW (630 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosił 760 Nm. Zespół napędowy zabudowano wzdłużnie przed tylną osią. Napęd na wszystkie koła przenoszony był przez sześciobiegową skrzynię przekładniową. Część zespołów podwoziowych adoptowano z samochodu Lamborghini Diablo. Ten oryginalny pojazd osiągał prędkość maksymalną 350 km/h.
Przy rozstawie osi 2910 mm długość całkowita wynosiła 4540 mm, szerokość 1920 mm a wysokość 1240 mm.
Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2023 ; Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu