Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

ALFA ROMEO 156 (1997-2007)

Logo ALFA ROMEO 156

Model oznaczony liczbą 156, który należał do segmentu rynkowego D debiutował na rynku jesienią 1997 roku. Zastąpił on w gamie firmy model 155. Był to obszerny i wygodny samochód rodzinny, ale zgodnie z tradycją firmy wyposażony został w silniki o sportowym charakterze. Piękne, trzybryłowe nadwozie o długości prawie 4,5 m oferowało wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa dla 5 osób. Samochód ten zdobył zaszczytny tytuł Samochodu Roku 1998 w corocznym plebiscycie europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Podstawami tego sukcesu były zarówno oryginalna stylizacja nadwozia i silna osobowość pojazdu jak również najwyższy poziom techniczny zastosowanych rozwiązań.

Stylizacja samochodu w udany sposób łączyła formy tradycyjne z nowoczesną obłą sylwetką o łagodnym zarysie klinowym. Z przodu dominował trójkątny wlot powietrza, który wcinał się głęboko w zderzak zintegrowany z bryłą nadwozia. Charakterystycznym szczegółem sylwetki tego samochodu była gładka powierzchnia tylnej pary drzwi, gdyż klamkę zewnętrzną umieszczono wyżej, w narożu okna drzwi.

Bogata gama oferowanych jednostek napędowych składała się z czterech silników benzynowych o pojemnościach skokowych 1,6, 1,8, 2,0 i 2,5 dm3 oraz dwóch turbodoładowanych silników wysokoprężnych 1,9 i 2,4 dm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (JTD). Nowym rozwiązaniem było wówczas zastosowanie w silnikach Diesla systemu zasilania Common Rail. Napęd przenoszony był na koła przednie. Odpowiednio dobrane zespoły podwoziowe zapewniały pewne i bezpieczne prowadzenie pojazdu.

Wiosną 2000 roku rodzina samochodów 156 została powiększona o pojazdy z nadwoziem typu kombi. Już sama nazwa Sport Wagon doskonale oddawała charakter tego pojazdu. Było to swoiste połączenie cech komfortowego pojazdu rodzinnego o sportowej charakterystyce i praktycznego samochodu z powiększoną przestrzenią bagażową. Zmiana kształtu tylnej części nadwozia została tak wykonana, aby nie zmieniła charakterystycznego agresywnego i dynamicznego wyglądu. Dolna linia okien wznosiła się płynnie ku górze natomiast linia dachu łagodnie się obniżała, co nadawało sylwetce klinowy zarys i dodatkowo podkreślało dynamikę pojazdu. W modelach Sport Wagon stosowane były te same silniki jak w modelach z nadwoziem trzybryłowym.

Jesienią 2000 roku przeprowadzono modernizację silników pod kątem wymogów ekologicznych, natomiast wiosną 2002 roku wprowadzono na rynek usportowione wersje samochodów oznaczone symbolem GTA. W tym samym czasie zaczęto stosować silnik benzynowy 2,0 dm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (JTS) oraz zmodernizowany silnik Diesla o pojemności 2,4 dm3. Kolejna modernizacja z 2002 roku objęła głównie wnętrze pojazdu i wzbogaciła wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa.

Jesienią 2003 roku przeprowadzono operację face-lifting, w wyniku której zmienił się nieco wygląd przedniej i tylnej części nadwozia. Nadwozia wersji GTA nie zostały zmienione.

Na początku 2004 roku oferta rynkowa została wzbogacona o modele z napędem na obie osie. Były to samochody z nadwoziami typu kombi oznaczone symbolem Q4. Wersja Crosswagon wyróżniała się zwiększonym prześwitem.

W 2005 roku, wkrótce po prezentacji następcy, czyli modelu 159, zakończono produkcję samochodów typu 156 z nadwoziem trzybryłowym. W następnym roku zakończono produkcję modeli kombi, natomiast ostatnie samochody Q4 wykonano w 2007 roku.

Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156
Miniatura ALFA ROMEO 156

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024