Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
AUDI 80 II (1978-1986)
Wybierz model samochodu:
NOTCH-BACK 2-drzwiowy
NOTCH-BACK 4-drzwiowy
Druga generacja modelu 80 debiutowała jesienią 1978 roku. Nowe nadwozie miało większy o 7,0 cm rozstaw osi, było też dłuższe i szersze. Początkowo oferowano tylko nadwozie czterodrzwiowe natomiast dostawy modeli z nadwoziami dwudrzwiowymi rozpoczęły się wiosną następnego roku. W 1980 roku do tej rodziny pierwszy raz trafił silnik Diesla. Była to wolnossąca jednostka napędowa o pojemności skokowej 1,6 dm3. W tym samym czasie, na bazie modelu "80" powstało nadwozie typu coupe, ale ze względów marketingowych umieszczono je w odrębnej rodzinie.
W następnych latach nadal powiększano gamę silników. W 1981 roku wprowadzono pięciocylindrowy silnik o pojemności 1,9 dm3 pochodzący z większego modelu oznaczonego liczbą "100".
Nowością 1982 roku był turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,6 dm3. Jesienią tegoż roku trafiły na rynek samochody z układem napędowym typu Quattro przekazującym stały napęd na obie osie pojazdu, także z silnikami o pięciu cylindrach (1,9 i 2,1 dm3). Od następnego roku zaczęto stosować silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,8 dm3 (w kilku wariantach).
W połowie 1984 roku przeprowadzono modernizację nadwozia (face-lifting). Zmieniono zderzaki i lampy, a na bokach nadwozia pojawiły się listwy ochronne. Nieznacznie wzrosła długość całkowita tych pojazdów. Stosowano już tylko silniki czterocylindrowe, a większe jednostki przeniesiono do nowej rodziny oznaczonej liczbą "90".
Produkcję samochodów drugiej generacji zakończono w połowie 1986 roku.