Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

CADILLAC CTS I (2002-2007)

Miniatura CADILLAC CTS

Konstrukcja samochodu CTS powstała na całkowicie nowej platformie koncernu General Motors znanej pod nazwą Sigma. Trzybryłowe nadwozie o długości przekraczającej 4,8 m powodowało zaliczenie tego pojazdu do klasy średniej w USA, ale w Europie zaliczano go do segmentu rynkowego E. Zewnętrzna forma nadwozia charakteryzowała się ostrymi krawędziami, gdyż projektanci nawiązali do modelu studialnego z 1999 roku o nazwie Evoq. Przednie i tylne lampy zabudowano w układzie pionowym.

Zdecydowano się na tradycyjne rozwiązania mechanizmów. Stosowano tylko widlaste silniki benzynowe i napęd na koła tylne. Początkowo były to silniki w układzie V6 o pojemności skokowej 2,6 lub 3,2 dm3. Silniki te były łączone z automatycznymi lub mechanicznymi skrzyniami przekładniowymi o pięciu biegach. Przednie i tylne koła pojazdu były zawieszone niezależnie.

W 2004 roku wprowadzono większy i mocniejszy silnik o pojemności 3,6 dm3, a nieco później pojawiła się nowa mniejsza jednostka o pojemności 2,8 dm3. Nowa była także sześciobiegowa mechaniczna skrzynia przekładniowa.

Również w 2004 roku wprowadzono na rynek usportowioną wersję tego modelu noszącą oznaczenie CTS-V. Do jej napędu zastosowano potężny silnik w układzie V8 pochodzący ze sportowego Chevroleta Corvette. W przekazywaniu napędu na koła tylne pośredniczyła mechaniczna skrzynia przekładniowa o sześciu biegach.

Zakończenie produkcji samochodów rodziny CTS pierwszej generacji nastąpiło w 2007 roku.

Miniatura CADILLAC CTS
Miniatura CADILLAC CTS
Miniatura CADILLAC CTS
Miniatura CADILLAC CTS
Miniatura CADILLAC CTS
Miniatura CADILLAC CTS
Miniatura CADILLAC CTS
Miniatura CADILLAC CTS
Miniatura CADILLAC CTS

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2025