Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
DACIA SANDERO I (2008-2012)
Model o nazwie Sandero został oficjalnie zaprezentowany w marcu 2008 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Jego sprzedaż w Europie rozpoczęła się kilka miesięcy później. Bliźniaczy model, ale oferowany pod marką Renault, został uruchomiony w Brazylii w fabryce mieszczącej się w miejscowości Kurtyba.
Pod względem konstrukcyjnym samochód Sandero jest silnie spokrewniony z modelem Logan i korzysta z zespołów mechanicznych pochodzących z gamy marki Renault. Pięciodrzwiowe dwubryłowe nadwozie typu hatch-back powstało na nieco zmodyfikowanej płycie podłogowej Logana. Rozstaw osi został zmniejszony o około 4 cm. Pod względem stylistycznym model Sandero był początkowo bardziej atrakcyjny.
Początkowo do napędu stosowano alternatywnie dwa silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 lub 1,6 dm3. Jesienią tego samego roku pojawiły się w gamie Sandero dwa turbodoładowane silniki Diesla o pojemności 1,5 dm3. We wszystkich wersjach napęd przekazywany był na koła przednie poprzez mechaniczne skrzynie przekładniowe o pięciu biegach.
W 2009 roku wprowadzono na rynek odmianę o nazwie Stepway, która wyróżniała się zewnętrznie dodatkowymi nakładkami z tworzyw sztucznych upodobniającymi ten model do pojazdów typu SUV. Zmiany w zawieszeniu kół służyły powiększeniu prześwitu o 2 cm.
W 2010 roku dokonano zmian w gamie silników, tak aby spełniały nowe wymagania ekologiczne (Euro 5). Silnik benzynowy o pojemności 1,4 dm3 został zastąpiony nowym, o pojemności 1,2 dm3 o takiej samej mocy. Zmodyfikowano także silniki Diesla.
Zakończenie produkcji pojazdów pierwszej generacji nastąpiło w połowie 2012 roku.