Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
FORD FIESTA II (1989-2002)

Wybierz model samochodu:
HATCH-BACK 3-drzwiowy
HATCH-BACK 5-drzwiowy
Druga generacja popularnej Fiesty pojawiła się na rynku w marcu 1989 roku. Pojazd otrzymał całkowicie nowe nadwozie o bardziej obłych kształtach i znacznie powiększonym (o 16 cm) rozstawie osi. Konstruktorzy Forda słusznie zdecydowali się na równoległe wprowadzenie do produkcji pięciodrzwiowej wersji nadwoziowej.
Do stosowanych jednostek napędowych dołączył wolnossący silnik Diesla o zwiększonej do 1,8 dm3 pojemności skokowej. Oprócz mechanicznych skrzyń przekładniowych o czterech lub pięciu przełożeniach stosowano również automatyczne bezstopniowe przekładnie cierne typu CVT. Od 1991 roku stopniowo wprowadzano do silników benzynowych zasilanie wtryskowe, a w odmianach usportowionych zastosowano benzynowe silniki o pojemności 1,8 dm3.
W 1995 roku przeprowadzono pierwszy face-lifting samochodów Fiesta tej generacji. Nieco bardziej zaokrąglone nadwozie nieznacznie się wydłużyło przy zachowania tego samego rozstawu osi. Wprowadzono także nowy 16-zaworowy silnik benzynowy pojemności skokowej 1,25 dm3. Od tego roku w zakładach Forda produkowano samochody Mazda 121 (trzeciej generacji), różniące się od Fiesty jedynie kilkoma drobiazgami.
W 1999 roku Fiesta doczekała się drugiej modernizacji, w wyniku której zmianie uległa przednia część nadwozia. Została ona dopasowana stylistycznie do innych pojazdów firmy zaprojektowanych w nowym stylu New Edge. Do gamy silników dodana została ponownie jednostka o pojemności 1,6 dm3, która była stosowana w usportowionej wersji tej rodziny.
Nowością 2000 roku było wprowadzenie turbodoładowanego silnika Diesla wyposażonego w bezpośredni wtryskiem paliwa. Na rynkach pozaeuropejskich oferowano również trzybryłową wersję nadwoziową o nazwie Ikon.
W dniu 9 lipca 2001 roku z linii produkcyjnej fabryki Forda w Kolonii zjechał 10-milionowy egzemplarz Fiesty.
Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło końcem 2001 roku.














