Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

KIA SORENTO II (2009-2014)

Miniatura KIA SORENTO

Druga generacja samochodów Sorento debiutowała w kwietniu 2009 roku podczas Salonu Samochodowego w Seulu. Pół roku później pojazdy te trafiły na rynek. W tym przypadku zdecydowano się na zmianę ogólnej koncepcji konstrukcyjnej. Nowe nadwozie było już konstrukcją samonośną, a silniki montowano poprzecznie. Zmiany te zaowocowały istotną redukcją masy własnej, sięgającą nawet 150-200 kg.

Wykorzystano płytę podłogową modelu Hyundai Santa Fe (drugiej generacji). Rozstaw osi został nieznacznie skrócony (o 1 cm), ale długość nadwozia powiększono o około 10 cm. Wzrosła też szerokość, natomiast zmniejszono wysokość. Nadwozie zyskało bardziej obłe kształty, co poprawiło cechy aerodynamiczne. Pod względem stylistycznym było bardziej oryginalne, szczególnie w przedniej części.

W wydłużonym wnętrzu zaistniała możliwość zabudowy trzeciego, składanego rzędu siedzeń dla dwóch osób. Wersje 7-osobowe miały znacznie mniejszy bagażnik.

Gama jednostek napędowych była dobierana do rynku przeznaczenia. Na rynki europejskie przeznaczono dwa czterocylindrowe silniki; benzynowy o pojemności skokowej 2,4 dm3 oraz turbodiesel o pojemności 2,2 dm3. Na rynek amerykański kierowany był silnik V6 o pojemności 3,5 dm3, a w niektórych krajach azjatyckich oferowano benzynowe silniki o pojemności 2,0 i 2,7 dm3.

Silniki wersji europejskich łączono z sześciobiegowymi skrzyniami mechanicznymi lub automatycznymi, a na innych rynkach stosowano jedynie "automaty". Standardowo napęd kierowany był na koła przednie, a opcjonalnie oferowano wersje z dołączanym napędem kół tylnych.

W październiku 2012 roku samochody Sorento zostały zmodernizowane. Po face-liftingu zmieniły się oba zderzaki, wlot powietrza oraz tylne drzwi i lampy. Zmiany objęły także jednostki napędowe. Silnik benzynowy 2,4 dm3 wyposażono we wtrysk bezpośredni (GDI). a wersja amerykańska otrzymała mocniejszy silnik V6 o pojemności 3,3 dm3. W Europie pojawił się również drugi, mniejszy silnik Diesla o pojemności 2,0 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji nastąpiło we wrześniu 2014 roku.

Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO
Miniatura KIA SORENTO

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2025