Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

LANCIA KAPPA (1994-2001)

Logo LANCIA KAPPA

Luksusowy model Kappa, określany czasami tylko literą "k", zastąpił wcześniejszy model o nazwie Thema, produkowany przez 10 lat. Premiera tego pojazdu miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1994 roku. Ogólna koncepcja samochodu nie uległa zmianie. Całkowicie nowe trzybryłowe nadwozie było nieco większe, rozstaw osi powiększono o 40 mm, a długość całkowitą o 82 mm. Wzrosła też szerokość i wysokość pojazdu. Zgodnie z duchem czasów, nadwozie Kappy było bardziej obłe niż w poprzednim modelu lecz nadal cechowała je elegancka i spokojna linia. Bryła nadwozia została zaprojektowana przez specjalistów z włoskiej firmy projektowej I.DE.A.

Gama stosowanych silników składała się z pięciu jednostek napędowych. Najmniejszą ale zarazem najsilniejszą był turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,0 dm3. Największą jednostką napędową był silnik w układzie V6 o pojemności 3,0 dm3. Oba te silniki przejęte zostały z modelu Thema. Nowymi jednostkami były rzędowe pięciocylindrowe silniki benzynowe o pojemności 2,0 i 2,5 dm3 oraz turbodiesel o pojemności 2,4 dm3.

Na turyńskim Salonie Samochodowym w 1996 roku przedstawiono dwie nowe wersje nadwoziowe modelu Kappa. Były to nadwozia typu kombi i coupe. Samochody z pięciodrzwiowymi nadwoziami kombi wyposażone zostały w ten sam zestaw silników co modele wyjściowe, natomiast w modelach coupe nie stosowano silników Diesla. W tym samym czasie przeprowadzono modernizację benzynowego silnika o pojemności 2,0 dm3 oraz turbodiesla.

Dwa lata później nastąpiła zmiana w gamie silników. Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 dm3 został zastąpiony nowym silnikiem pięciocylindrowym o takiej samej pojemności. Turbodoładowany silnik Diesla został wymieniony na bardziej nowoczesną jednostkę serii JTD, wyposażoną w układ bezpośredniego wtrysku paliwa.

Wobec niewielkiego popytu, produkcja modelu Kappa Coupe została w 2000 roku wstrzymana.

Produkcję pozostałych wersji zakończono w 2001 roku, a następcą modelu Kappa został samochód o nazwie Thesis, którego produkcję uruchomiono w 2002 roku.

Miniatura LANCIA KAPPA
Miniatura LANCIA KAPPA
Miniatura LANCIA KAPPA
Miniatura LANCIA KAPPA
Miniatura LANCIA KAPPA
Miniatura LANCIA KAPPA
Miniatura LANCIA KAPPA
Miniatura LANCIA KAPPA
Miniatura LANCIA KAPPA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024