Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

LANCIA THESIS (2002-2009)

Logo LANCIA THESIS

Model o nazwie Thesis był dużym i luksusowym samochodem, który w gamie marki Lancia zastąpił model Kappa. Oficjalny debiut tego pojazdu odbył się w marcu 2001 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie, ale na rynku pojawił sie w roku następnym.

Trzybryłowe obszerne nadwozie miało atrakcyjną formę zewnętrzną i było większe od poprzednika. Rozstaw osi zwiększono o ponad 10 cm, a długość całkowita wzrosła o około 20 cm. Pod względem stylistycznym nadwozie modelu Thesis nawiązywało do formy studialnego pojazdu Dialogos prezentowanego w 1998 roku. Charakterystycznymi szczegółami były przednie i tylne lampy oraz wlot powietrza nawiązujący do klasycznych modeli z połowy ubiegłego wieku.

W pierwszym okresie gama jednostek napędowych składała się z trzech silników benzynowych oraz jednego silnika Diesla. Najmniejszy z silników benzynowych, o pojemności skokowej 2,0 dm3, był wyposażony w turbosprężarkę a pozostałe o pojemności 2,4 oraz 3,0 dm3 były jednostkami wolnossącymi. Pięciocylindrowy turbodiesel miał pojemność 2,4 dm3. Zespoły napędowe umieszczono poprzecznie, a napęd był przenoszony na koła przednie poprzez mechaniczne lub hydromechaniczne skrzynie przekładniowe.

W 2003 roku wprowadzono dwa zmodernizowane silniki o wyższych osiągach. Benzynowy silnik V6 o pojemności 3,2 dm3 zastąpił dotychczasowy 3,0 dm3, a drugi turbodiesel miał większą moc. Silnik ten został w 2006 roku ponownie zmodernizowany i wówczas zastosowano filtr cząstek stałych.

Zakończenie produkcji tych samochodów nastąpiło w 2009 roku, ale producent nie przygotował następcy. Ogółem wyprodukowano około 16 tysięcy tych pojazdów.

Miniatura LANCIA THESIS
Miniatura LANCIA THESIS
Miniatura LANCIA THESIS
Miniatura LANCIA THESIS
Miniatura LANCIA THESIS
Miniatura LANCIA THESIS
Miniatura LANCIA THESIS
Miniatura LANCIA THESIS
Miniatura LANCIA THESIS

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024