Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
LAND ROVER RANGE ROVER I (1970-1996)
Wybierz model samochodu:
KOMBI 3-drzwiowy
KOMBI 5-drzwiowy
Produkcję tego samochodu rozpoczęto w 1970 roku. Pojazd ten miał obszerne i luksusowe nadwozie typu kombi osadzone na solidnej ramie nośnej. Nadwozie o niezbyt obłej sylwetce wyposażone było w troje drzwi. Wiele elementów nadwozia wykonano z blachy aluminiowej. Przy rozstawie osi 2543 mm długość całkowita wynosiła 4,47 m.
Od początku produkcji samochód był wyposażony w benzynowy silnik w układzie V8 o pojemności skokowej 3,5 dm3. Układ stałego przeniesienia napędu na wszystkie koła składał się z czterobiegowej skrzyni przekładniowej i dwustopniowego reduktora zblokowanego ze skrzynką rozdzielczą zawierającą międzyosiowy mechanizm różnicowy.
Samochód został dobrze przyjęty i mimo wysokiej ceny był chętnie kupowany. Modernizację Range Rovera rozpoczęto po dziesięciu latach produkcji (w 1981 roku) wprowadzając nową odmianę nadwozia wzbogaconą o tylną parę drzwi bocznych. Następnymi krokami było rozszerzenie w 1982 roku oferty układów napędowych o automatyczną skrzynię przekładniową oraz mechaniczną pięciobiegową. Stopniowo wzbogacano wyposażenie pojazdu. W 1985 roku wprowadzono opcjonalne zasilanie wtryskowe silnika V8, a rok później dołączył turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,4 dm3, dostarczany przez włoską firmę VM.
W marcu 1987 roku przeprowadzono face-lifting nadwozia. Nowy pas przedni z poziomymi szczelinami wykonano z tworzywa sztucznego. W zmodyfikowanym wnętrzu wzbogacono wyposażenie. W 1989 roku zwiększono pojemność silnika V8 do 3,9, a silnika Diesla produkcji VM do 2,5 dm3.
Jesienią 1992 roku wszedł do produkcji model Vogue LSE o wydłużonym rozstawie osi. powiększonym do 4,2 dm3 silniku i wyposażony w pneumatyczne zawieszenie kół. W tym samym roku zrezygnowano z silników VM i wprowadzono nowy, własny silnik Diesla (200 Tdi) o podobnych cechach, ale z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dwa lata później pojawił się zmodernizowany silnik Diesla (300 Tdi).
Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji odbyło się dwufazowo. Wytwarzanie samochodów trzydrzwiowych zakończono w 1994 roku, natomiast wersje pięciodrzwiowe pod nazwą Classic produkowano do końca 1996 roku. Ogółem wyprodukowano 326 070 egzemplarzy tych pojazdów.