Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

LAND ROVER RANGE ROVER I (1970-1996)

Miniatura LAND ROVER RANGE ROVER

Produkcję tego samochodu rozpoczęto w 1970 roku. Pojazd ten miał obszerne i luksusowe nadwozie typu kombi osadzone na solidnej ramie nośnej. Nadwozie o niezbyt obłej sylwetce wyposażone było w troje drzwi. Wiele elementów nadwozia wykonano z blachy aluminiowej. Przy rozstawie osi 2543 mm długość całkowita wynosiła 4,47 m.

Od początku produkcji samochód był wyposażony w benzynowy silnik w układzie V8 o pojemności skokowej 3,5 dm3. Układ stałego przeniesienia napędu na wszystkie koła składał się z czterobiegowej skrzyni przekładniowej i dwustopniowego reduktora zblokowanego ze skrzynką rozdzielczą zawierającą międzyosiowy mechanizm różnicowy.

Samochód został dobrze przyjęty i mimo wysokiej ceny był chętnie kupowany. Modernizację Range Rovera rozpoczęto po dziesięciu latach produkcji (w 1981 roku) wprowadzając nową odmianę nadwozia wzbogaconą o tylną parę drzwi bocznych. Następnymi krokami było rozszerzenie w 1982 roku oferty układów napędowych o automatyczną skrzynię przekładniową oraz mechaniczną pięciobiegową. Stopniowo wzbogacano wyposażenie pojazdu. W 1985 roku wprowadzono opcjonalne zasilanie wtryskowe silnika V8, a rok później dołączył turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,4 dm3, dostarczany przez włoską firmę VM.

W marcu 1987 roku przeprowadzono face-lifting nadwozia. Nowy pas przedni z poziomymi szczelinami wykonano z tworzywa sztucznego. W zmodyfikowanym wnętrzu wzbogacono wyposażenie. W 1989 roku zwiększono pojemność silnika V8 do 3,9, a silnika Diesla produkcji VM do 2,5 dm3.

Jesienią 1992 roku wszedł do produkcji model Vogue LSE o wydłużonym rozstawie osi. powiększonym do 4,2 dm3 silniku i wyposażony w pneumatyczne zawieszenie kół. W tym samym roku zrezygnowano z silników VM i wprowadzono nowy, własny silnik Diesla (200 Tdi) o podobnych cechach, ale z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dwa lata później pojawił się zmodernizowany silnik Diesla (300 Tdi).

Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji odbyło się dwufazowo. Wytwarzanie samochodów trzydrzwiowych zakończono w 1994 roku, natomiast wersje pięciodrzwiowe pod nazwą Classic produkowano do końca 1996 roku. Ogółem wyprodukowano 326 070 egzemplarzy tych pojazdów.

Miniatura LAND ROVER RANGE ROVER
Miniatura LAND ROVER RANGE ROVER
Miniatura LAND ROVER RANGE ROVER
Miniatura LAND ROVER RANGE ROVER
Miniatura LAND ROVER RANGE ROVER
Miniatura LAND ROVER RANGE ROVER

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2025