Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
LAND ROVER RANGE ROVER II (1994-2002)
Oficjalna premiera modelu Range Rover drugiej generacji odbyła się 24 września 1994 roku, ale sprzedaż ruszyła w następnym roku. Nowa rama nośna byłą sztywniejsza, a rozstaw osi był taki jak w wydłużonym modelu LSE poprzedniej generacji. Nowe nadwozie miało układ pięciodrzwiowy i wyraźnie nawiązywało stylistycznie do poprzednika. Bardziej obłe kształty wpłynęły na zmniejszenie oporu aerodynamicznego. Zadbano o bogate standardowe wyposażenie wnętrza.
Pojazdy tej generacji dostępne były w trzech wersjach silnikowych: z dwoma poważnie zmodernizowanymi silnikami V8 i turbodoładowanym , sześciocylindrowym silnikiem Diesla, dostarczonym przez firmę BMW. Benzynowe silniki V8 mają objętość skokową 3,95 oraz 4,6 dm3. Wysokoprężny silnik BMW, stosowany wcześniej w samochodach osobowych, jest dostosowany do pojazdu terenowego poprzez zmianę regulacji. Nieznacznie zmniejszono moc, zwiększając jednocześnie maksymalny moment obrotowy.
W układzie napędowym, poza skrzyniami przekładniowymi (mechaniczną lub hydromechaniczną) pracowała skrzynia redukcyjno rozdzielcza z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Oba mosty napędowe zostały wzmocnione, a standardowymi elementami resorującymi były miechy pneumatyczne o regulowanej wysokości.
W połowie 1998 roku odbyła się niewielka modernizacja nadwozia. Widocznym wyróżnikiem były przednie kierunkowskazy w białym kolorze.
Zakończenie produkcji samochodów drugiej generacji odbyło się na przełomie lat 2001/2002. Łącznie wyprodukowano 167 259 egzemplarzy tych pojazdów.